mystisk fläck på schabrak.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 946
C

cerrox

jag gjorde lite 'storstädning' bland mina schabrak nu idag & hittade ett av mina favorit schabrak, som TYVÄRR har fått en smutsfläck på ena sidan. sist det användes vart på hubertusjakten i höstas & det vart då fläcken kom, dock vet jag inte vad det vart den kom av. tvättade det sedan i tvättmaskinen med 'vanligt' tvättmedel, men just denna fläck försvann inte. den är ca 5*5 cm stor, mörkbrun, typ en 'vanlig skitfläck', men den går inte bort! :( så då har det schabraket blivit liggandes, för det ser verkligen fult ut med den fläcken! hittade ju det idag igen & slängde in det i tvättmaskinen igen. men icke att den fläcken ville bort. undrar just vad det är för något!? hmm. .. någon som har förslag på hur jag ska få bort den?? vill gärna ha detta schabrak snyggt & rent! ;)

Sv: mystisk fläck på schabrak.

Kan du inte testa det där medlet "Ta bort"? Finns ju att köpa på varuhusen och så sprajar du på det, låter det sitta i en timme och sen in i maskinen.. Vet ej om det funkarmen mamma brukar använda det ibland..

Kan du inte testa det där medlet "Ta bort"? Finns ju att köpa på varuhusen och så sprajar du på det, låter det sitta i en timme och sen in i maskinen.. Vet ej om det funkarmen mamma brukar använda det ibland..
'ta bort'?? vad är det för medel? heter det nått? :D är inte sådär jätte insatt på vad olika tvättmedel & så heter. ;) men det vore ju värt att prova det.

"Ta bort" finns på sprayflaska, man sprutar på och sedan tvättar man som vanligt. Jag använder det både till smutsiga barnkläder och hästgrejer...

Ja det heter "Ta bort" haha! Värt o testa! Funkar på alla tyger tror jag..

Ja det heter "Ta bort" haha! Värt o testa! Funkar på alla tyger tror jag..
:eek: heter det verkligen 'ta bort'?? inget mer?? :rofl: haha. aldrig hört talas om det. men ska se om jag hittar det. ;) finns typ 'överallt' eller? klart att det är värt att testas!! allt för mitt fiiiiina schabrak!! :smirk:

"Ta bort" finns på sprayflaska, man sprutar på och sedan tvättar man som vanligt. Jag använder det både till smutsiga barnkläder och hästgrejer...
aha, ok. & det har fungerat på alla konstiga fläckar då? det låter toppen iaf!! bara att spraya på & tvätta som vanligt. :)

Japp det heter endast Ta bort! En blå flaska med lite konstig hals.. Du sprajar på och sen ska det sitta i en stund, det står på flaskan! Hoppas det hjälper!

Japp det heter endast Ta bort! En blå flaska med lite konstig hals.. Du sprajar på och sen ska det sitta i en stund, det står på flaskan! Hoppas det hjälper!
:D ok. tack för tipset! ska prova detta. :)

En blå flaska med lite konstig hals..
:rofl: förresten bra beskrivning. konstig hals?! hur ser en konstig hals ut på en flaska? :D :rofl: haha.

nä, men jag ska nog hitta den där blåa flaskan 'ta bort' som har en konstig hals. :rofl: :D

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 777
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och... 2
Svar
28
· Visningar
4 179
Senast: Luff
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 351
Senast: skuggi
·
Hemmet Mystiskt fel på kylskåpet. Det är ett kombinerat kyl- och frysskåp. Häromdagen hittade jag en liten pöl vatten framför kylskåpet. Det... 2
Svar
23
· Visningar
8 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka