Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Vilken konstig historia! :confused:

Vad sjutton släpper man dem i en hage sju kilometer bort, för???
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Vilken konstig historia! :confused:

Vad sjutton släpper man dem i en hage sju kilometer bort, för???

Ingen aning, får fråga Anders lite mer när man kommer nästa gång..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Kan ju vara så att dom har tagit sig lösa själva. Någon vänlig själ har sett dom och ställt in dom i första bästa hage. Det är ju det mest troliga. Annars så e det klantiga tjuvar.
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Kan ju vara så att dom har tagit sig lösa själva. Någon vänlig själ har sett dom och ställt in dom i första bästa hage. Det är ju det mest troliga.
Annars så e det klantiga tjuvar.

Det låter troligt
/M
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Kan ju vara så att dom har tagit sig lösa själva. Någon vänlig själ har sett dom och ställt in dom i första bästa hage. Det är ju det mest troliga. Annars så e det klantiga tjuvar.

Det tänkte jag också först men sen stod det i slutet om att de funnit lastbilsspår och stövelavtryck utanför hagen.
2 åringar är förvisso inte alltid hingstiga av sig men däremot är åtminstånde min (elelr var nu är han ju 3) väldigt nyfiken på andra hästar och ville gärna vara social. Att de passerat de andra hästarna och begett sig som ägaren sa, efter stora vägar hellre än att stannna och chatta med de andra, är möjligt men jag sätter ett stort frågetecken bakom.

Väldigt märklig stöld. Kanske blev tjuvarna störda?
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Man kan ju börja undra OM någon verkligen kör fram med den stor lastbil och lastar 3!!! hingstar...... Näää jag tror inte det va?
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Vet att detta påståendet är hemskt men.....Skulle det inte kunna vara försök till försäkringsbedrägeri?:o

Är ju tyvärr inte helt ovanligt, vare sig det gäller hästar, bilar eller övrigt som kan vara mycket värt.

Jag vet inte alls vilka dessa människor är så jag påstår INTE att det är så men det var det som slog mig eftersom det hela verkar väldigt underligt.
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Vad sjutton släpper man dem i en hage sju kilometer bort, för???
För att man vill visa ägaren hur sårbar den är!! Jag tycker att det är självklart att någon som har någontign otalt med ägarna ville visa att ingenting är säkert ifall man vill jävlas med dem.
 
Sv: Mystiskt stulna hästar hittade i annans hage

Ja så skulle det också kunna vara. Finns ju folk till allt tyvärr, men det är för j*vligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Jakten på den försvunna hästen kan avblåsas. Mysteriet är löst. Ametist, en 15-årig varmblodshingst, går just nu och betar i en...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: Lippy
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Ett föl på Fjärens Ridcenter misstänks ha blivit utsatt för grymt djurplågeri någon gång under förra veckan. När ägarna hittade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 059
Senast: Diestro
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Mat tio gånger om dagen, egen gräshage med mysigt krypin och individuell träning – inte undra på att hästarna trivs hos Ann och...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Den här gången kanske ännu mer intressant än vanligt, för fem helt nya hästar deltar. Jag tror inte att folk ska behöva bli...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp