Bukefalos 28 år!

Häst svårt skuren

(NSK)
Ett föl på Fjärens Ridcenter misstänks ha blivit utsatt för grymt djurplågeri någon gång under förra veckan. När ägarna hittade det ettåriga stoet i hagen hade hon 40 graders feber och var både skygg och medtagen. En veterinär konstaterade att hon hade skärskador under svansen och ett decimeterlångt snitt i skinkan. Invärtes var skadorna ännu större.

http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080624/NYHETER/461586040
 
Sv: Häst svårt skuren

Men om preparatet är så farligt torde det vara väldigt lätt att överdosera, faktiskt med dödsfall som följd?

Preparatet är troligen mycket farligt att få i sig... med andra ord - jag vet inte med säkerhet.
 
Sv: Häst svårt skuren

Jag drar mig ur detta!!!

Ha en solig o varm dag alla!!

Såret är så litet nu att jag bara spolar ur det, för er som undrar, där var aldrig någon infektion!! Nu närmar sig betet med de andra kompisarna!!:love:

Vad skönk att veta att hon e på bättringsvägen...
Kan det vara samma idiot som va på mitt sto (pizza) förra sommare?
Fast där va det ju sådana skador som du skrev om innan ju.... inte redigt lika hennes.

Vill bara sända en tanke till er och hoppas allt kommer att lösa sig...
 
Sv: Häst svårt skuren

jag hittade henne sönder skuren runt om och i vulvan och ner på insidan av låret.
Jag polisanm inte mitt då hon gick i en mkt stor hage och det va svårt att avgöra om hon skadat sig själv pga något/någon som skrämt henne eller ej, det va visseligen fina snittytor. Så nu i efterhand när man hör att det hänt fler saker i närområdet blir man ju lite rädd!!!:crazy:
Det läkte bra o hon klarade sitt föl iaf....:bow:
 
Sv: Häst svårt skuren

Lite svårt att luras när man dels inte är anonym och dels visar upp sin kunskap i en del av trådarna.
 
Sv: Häst svårt skuren

Töntigt sätt att ge igen för att jag hade fräckheten att påstå att avel på chinese crested var defektavel/avel på letalgen!

Här pratas om startgas vars huvudsakliga beståndsdel är eter.
Eter är ett gammalt narkosmedel inte ett analgetiskt medel dvs för att få en vettig smärtlindring måste hästen vara nedsövd. Detta åstadkommer man inte genom att spraya lite i nosen!
Hur länge står hästen still för detta?
Skulle nog kalla detta för en myt(busted).
PL
 
Sv: Häst svårt skuren

Töntigt sätt att ge igen för att jag hade fräckheten att påstå att avel på chinese crested var defektavel/avel på letalgen!

Här pratas om startgas vars huvudsakliga beståndsdel är eter.
Eter är ett gammalt narkosmedel inte ett analgetiskt medel dvs för att få en vettig smärtlindring måste hästen vara nedsövd. Detta åstadkommer man inte genom att spraya lite i nosen!
Hur länge står hästen still för detta?
Skulle nog kalla detta för en myt(busted).
PL

Tycker att det är riktigt dålig stil av dig att skriva ut vad det är för preparat!!!!

Resten kommer i ett PM!
 
Sv: Häst svårt skuren

Töntigt sätt att ge igen för att jag hade fräckheten att påstå att avel på chinese crested var defektavel/avel på letalgen!

Här pratas om startgas vars huvudsakliga beståndsdel är eter.
Eter är ett gammalt narkosmedel inte ett analgetiskt medel dvs för att få en vettig smärtlindring måste hästen vara nedsövd. Detta åstadkommer man inte genom att spraya lite i nosen!
Hur länge står hästen still för detta?
Skulle nog kalla detta för en myt(busted).
PL

:confused::confused:
Kan du hänvisa var jag varit inblandad i en diskution men kines-avel..
 
Sv: Häst svårt skuren

Du gjorde ingen polisanmälan för du var inte säker.... men det verkar du vara ett år senare?:confused:

Jag pratade med polisen och eftersom veterinären inte kunde fastslå om det va "olycka" eller ej så la polisen ner allt. Men jag kan säga att så uppstirrad som hon va när vi hittade henne i hagen så va det något som inte stämde... Vet inte om polisen la ner det för att det va semestertider:angel:.....
 
Sv: Häst svårt skuren

Polisen lägger ner även när det är kända förövare - här tyckte dom förrövaren var för gammal för att få någon effekt av åtal och straff
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Polisen i Alingsås har nu startat en utredning av hästen Ametists försvinnande. Inom kort kommer slakteriägarens dotter Veronika...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) En häst med ryttare gick ner sig i en torvmosse i Havraljunga vid 12.30-tiden på torsdagen. Räddningstjänst larmades till platsen...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) För två veckor sedan var anföll hingsten Generalen människor. Idag är han foglig som ett lamm. – Det är nästan aldrig fel på...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) När en häst slaktas antecknas dess passnummer på slakteriet i fråga. Sedan ska slakteriet eller hästägaren kontakta rasföreningen...
Svar
0
· Visningar
1 538
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp