Bukefalos 28 år!

Häst svårt skuren

(NSK)
Ett föl på Fjärens Ridcenter misstänks ha blivit utsatt för grymt djurplågeri någon gång under förra veckan. När ägarna hittade det ettåriga stoet i hagen hade hon 40 graders feber och var både skygg och medtagen. En veterinär konstaterade att hon hade skärskador under svansen och ett decimeterlångt snitt i skinkan. Invärtes var skadorna ännu större.

http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080624/NYHETER/461586040
 
Sv: Häst svårt skuren

:cry:Det är så hemskt, vem är så idiotisk ?
 
Sv: Häst svårt skuren

Fick man tag på en sån där skulle han inte vara så fräsch i fortsättningen...
 
Sv: Häst svårt skuren

det finns väl andra sätt att föra fram sin åsikt på än att skada DJUREN...

fy fan.
 
Sv: Häst svårt skuren

Ge mig ett ljudisolerat rum å 1 timme ensam med den j*vla "människan".... :devil::mad: Stackars pålle :cry:
Om h*n nu har ngt otalt med personerna på stället så kan h*n väl ha så pass j*vla kurage att h*n tar det med dom å inte ger sig på oskyldiga djur....... :(:mad:
 
Sv: Häst svårt skuren

Vad jag inte fattar är hur dessa människor får hästarna att stå stilla? Många av hästarna är ju ute i stora hagar och oftast utan grimma. Jag hade förstått om det var ett stick men oftast så är det ju många olika skador. Hur sjutton gör folk? De måste ju nästan i alla fall ha en något sånär stor hästvana, eller?

Mvh

Tora
 
Sv: Häst svårt skuren

sant!
vissa hästar kan man ju inte ens tvätta sår på å de står still...
 
Sv: Häst svårt skuren

Vad jag inte fattar är hur dessa människor får hästarna att stå stilla? Många av hästarna är ju ute i stora hagar och oftast utan grimma. Jag hade förstått om det var ett stick men oftast så är det ju många olika skador. Hur sjutton gör folk? De måste ju nästan i alla fall ha en något sånär stor hästvana, eller?

Mvh

Tora


Det är inte alltid folk gör någonting, inte alla funna skador är orsakade av människor, utan de är hagrelaterade.Eller så har de slåtts.
 
Sv: Häst svårt skuren

Helt sjukt ja, och ja man kan kalla personen idiotisk. Men jag skulle mer säga sjuk, en som skadar hästar på detta vis är en sjuk person som behöver vård.
 
Sv: Häst svårt skuren

Jävla idioter:eek: som håller på så här, hoppas att de får fast de som håller på... urch stackars häst:cry:
 
Sv: Häst svårt skuren

Det är inte alltid folk gör någonting, inte alla funna skador är orsakade av människor, utan de är hagrelaterade.Eller så har de slåtts.

Nej det är ju självklart. Jag tänker på de gånger där det inte finns någon annan möjlighet.

Mvh

Tora
 
Sv: Häst svårt skuren

Kan ju säga att det var den keligaste 1-åringen i hagen.

Ja, hon gick utan grimma!

Hagen är väl gömd, det är inte många som vet att den finns där, mitt i skogen!

I våras var alla 20 hästarna som gick i just den hagen utsläppta!!

Nu kan jag knappt tempa henne!!!!! Hon får fullständig panik!!!

Nej, vi har aldrig sagt att det är en människa!! Men om hon skulle orsaka en sådan skada så skulle hon rygga in i en vass "grej" böja på bägge bakbenen o trycka, för jag fick in hela handen, o det gick rätt så mycket uppåt o ingångs hålet var minder än hålet inne i henne!!!

:eek::eek::eek::eek::eek:

Jag ville själv inte tro att det finns sådana hemska människor!!!! Men alla kanter är raka o hela!! Såret har idag läkt så jag får in ett finger o kan tvätt rent, en pinne eller dylikt hade lämnat skit kvar!! O ett rent sår läker fort!!

Vad säger man......?????
 
Sv: Häst svårt skuren

Fy fan rent ut sagt...folk e jävla inte kloka...jävla idioter...stackars häst...:(
 
Sv: Häst svårt skuren

Men att någon skulle tillfoga hästen så allvarliga skador, utan att den flyr undan, det låter nästan som att hästen skulle vara bedövad eller något för att det öht ska gå att tillfoga sådana allvarliga skador? :confused:

Stackars lilla pålle och om det är en människa som gjort det, nog tusan förtjänar den samma behandling!!! :mad:
 
Sv: Häst svårt skuren

:cry: :cry: :cry:
:mad: FINNS INTE ORD FÖR SÅNT "FOLK"!!!!! :mad:
:cry: :cry: :cry:
 
Sv: Häst svårt skuren

Håller med. Skulle jag få tag på människan, monstret, som gjort detta, skulle jag göra mig olycklig....Politiker borde sätta gränser. Hårda staff i Sibirien borde införas....
 
Sv: Häst svårt skuren

har du hittat hit igen;)
Då går det åt rätt håll med såret.
Det är inga fler som blivit "misshandlade"?
Har ni fått upp några spår om vem det kan vara?
 
Sv: Häst svårt skuren

Nej, vi har aldrig sagt att det är en människa!! Men om hon skulle orsaka en sådan skada så skulle hon rygga in i en vass "grej" böja på bägge bakbenen o trycka, för jag fick in hela handen, o det gick rätt så mycket uppåt o ingångs hålet var minder än hålet inne i henne!!!


Vad säger man......?????


Men det måste ni väl ändå tro, att det är en människa, när ni gjort en polisanmälan? Man gör väl inte en anmälan på ett eget tillfogat sår?

Ovan beteende har jag sett hos ston som backar in, böjer sig i något torrt hårt halvgrovt slyaktigt ris för att klia sig.

Att stå som människa och trycka in ett pinnliknande föremål på en häst, i låret och därutöver tillfoga lite andra småskador, även om man har med grimma till hagen själv, ser jag som omöjligt om man är en person och svårt även om man är flera.

Hur ofta kollar ni till era hästar i hagen?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Polisen i Alingsås har nu startat en utredning av hästen Ametists försvinnande. Inom kort kommer slakteriägarens dotter Veronika...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) En häst med ryttare gick ner sig i en torvmosse i Havraljunga vid 12.30-tiden på torsdagen. Räddningstjänst larmades till platsen...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) För två veckor sedan var anföll hingsten Generalen människor. Idag är han foglig som ett lamm. – Det är nästan aldrig fel på...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) När en häst slaktas antecknas dess passnummer på slakteriet i fråga. Sedan ska slakteriet eller hästägaren kontakta rasföreningen...
Svar
0
· Visningar
1 538
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp