Bukefalos 28 år!

Häst svårt skuren

(NSK)
Ett föl på Fjärens Ridcenter misstänks ha blivit utsatt för grymt djurplågeri någon gång under förra veckan. När ägarna hittade det ettåriga stoet i hagen hade hon 40 graders feber och var både skygg och medtagen. En veterinär konstaterade att hon hade skärskador under svansen och ett decimeterlångt snitt i skinkan. Invärtes var skadorna ännu större.

http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080624/NYHETER/461586040
 
Sv: Häst svårt skuren

Usch det är så hemskt..jag har min 1 åring hemma hos er och jag fick hjärtklappning när ja läste överskriften på annonsen :crazy:.
hoppas nån har sett nånting iaf d vore bra..
förstår inte att sånt händer bara..
styrkekramar till er mitt i allt elände :(

OM det nu kommer att kunna konstateras att det är gjort av en människa.... Här finns så många hästar runt gården. Men det stoet går i en hage som är i anslutning till gården!! Det är inte många som vet att där är en hage, jag ser hästarna från kontorsfönstret när de är uppe o dricker.

Hingstarna är i för öppna hagar!

Nu e det ju så att polisen har semester, så allt får ligga till augusti, men då kommer de ta tag i det!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst svårt skuren

ok...va skönt..jasså dom går hemma vid gården då? trodde dom gick där min gick nånstans..iaf så hoppas man komma fram till nåt.
skönt d läker som det ska o att hon mår bra..

Då kan man med andra ord va lugn när man kör igenom knislinge om polisen e på semester :D

Ha d så bra..
 
Sv: Häst svårt skuren

Vad får dig att tro på allt som står i tidningarna?????

Reportern har diktat ihop en text som jag inte är ansvarig för!!! Tanken har funnits att ringa o säga till, men vad hjälper det!!??

Tänk en bit längre när du retar upp dig på något i tidningen, det kanske finns någon som är ledsen för det är reporterns tolkning av ett samtal!!



Jag tror inte allt som står i tidningen, det borde du förstå eftersom jag ifrån början ifrågasätter om det ens var en människa som gjort det.

Jag håller med dig, det är för jävligt när journalister vrider till saker till lite egna sanningar för att få en lite mer spännande artikel.
 
Sv: Häst svårt skuren

Kan ju säga att jag bor i "närheten" och vet mycket väl var detta har skett.
Och det har hänt andra incidenter med djurplågeri i detta området förr, bla en häst fick halsen avskuren på bete... För några år sen hittade vi en hund som någon hade eldat upp, levande, i skogen vi rider i... Nu hände detta någon mil ifrån det aktuella fallet, men det är klart att tidningen schasar upp det.

Så jag kan förstå dels tidningarna och dels anmälan, för det finns onda människor.
 
Sv: Häst svårt skuren

Kan ju säga att jag bor i "närheten" och vet mycket väl var detta har skett.
Och det har hänt andra incidenter med djurplågeri i detta området förr, bla en häst fick halsen avskuren på bete... För några år sen hittade vi en hund som någon hade eldat upp, levande, i skogen vi rider i... Nu hände detta någon mil ifrån det aktuella fallet, men det är klart att tidningen schasar upp det.

Så jag kan förstå dels tidningarna och dels anmälan, för det finns onda människor.


Usch fyfan. :cry:
Glad att min häst är människoskygg.
-men en liten sidsticksfråga, hur vet man att hunden levde?
 
Sv: Häst svårt skuren

:eek: Men hur *** kan man tycka att det är kul att skära och göra illa djur? Det är nån ***** sjuk ***** som håller på med sånt!!
Jag hoppas den kommer fast och blir inlagd på psyk för det är ju nå fel på den där saken :mad:
Annars borde han få leva i fängelse i resten av livet. :devil:
Stackars häst :(
 
Sv: Häst svårt skuren

Så jag kan förstå dels tidningarna och dels anmälan, för det finns onda människor.


Nej, jag förstår inte tidningarna och dess journalister när de väljer att lägga fram hästars skador på ett sådant sätt att det utan tvekan är gjort av en människa.
 
Sv: Häst svårt skuren

Usch fyfan. :cry:
Glad att min häst är människoskygg.
-men en liten sidsticksfråga, hur vet man att hunden levde?

Dels så säkrade de vissa spår så att de kunde förstå vem som hade gjort det och kunde förhöra, dels var hunden kopplad när det utfördes vilket ändå tydde på att den levde. Men som sagt, de fick fram ett erkännande.
 
Sv: Häst svårt skuren

Nej, jag förstår inte tidningarna och dess journalister när de väljer att lägga fram hästars skador på ett sådant sätt att det utan tvekan är gjort av en människa.

Klart att de vill locka läsare, men det var ingen särskilt stor notis i vår lokaltidningn... Som sagt, jag uppskattar att få veta det när det hänt sådana saker tidigare i området.
 
Sv: Häst svårt skuren

OM det nu kommer att kunna konstateras att det är gjort av en människa.... Här finns så många hästar runt gården. Men det stoet går i en hage som är i anslutning till gården!! Det är inte många som vet att där är en hage, jag ser hästarna från kontorsfönstret när de är uppe o dricker.

Hingstarna är i för öppna hagar!

Nu e det ju så att polisen har semester, så allt får ligga till augusti, men då kommer de ta tag i det!

Polisen har semester........:mad: Jaha........fritt fram för alla busar då och ett nytt Rödeby!:mad:

Journalister med egen fantasi och ingen kunskap av hästar och hästhållning är ett elände!:mad: De borde inte få skriva något som de drabbade inte godkänt som korrekt.

Hoppas att ni får lugn och ro och att "lilltösen" frisknar till både fysiskt och psykiskt efter detta trauma.:) i ett land som mer liknar vilda Western.
 
Sv: Häst svårt skuren

Inte ska de som fått sina hästar skadade i hagen få styra journalistiken?

Inte ska väl journalisterna få fantisera hur som helst om hästar och deras ägare !:mad: Sensationsrika beskrivningar och fantasifulla gissningar samt bristande kunskaper skenar ofta i väg med dem!:mad:
 
Sv: Häst svårt skuren

Inte ska de som fått sina hästar skadade i hagen få styra journalistiken?

Hmmmm..... Tycker du verkligen att de ska få trycka vad som helst!!?? O gå över både polis o vet.??

Men jag blir inte förvånad av vad folk tycker o tänker o gör.....:crazy:

Tack alla för ert stöd, det är super jobbigt!! Jag tror att jag kan släppa ut henne på sommar bete snart!!! Det läker fint från dag till dag!!:laugh:
 
Sv: Häst svårt skuren

Inte ska väl journalisterna få fantisera hur som helst om hästar och deras ägare !:mad: Sensationsrika beskrivningar och fantasifulla gissningar samt bristande kunskaper skenar ofta i väg med dem!:mad:

Men det var ju du som skrev att journalisterna inte skulle få skriva något som de "drabbade inte godkänt som korrekt".


Jag menar att man inte kan gå efter vad de drabbade säger, rätt många ropar övergrepp vid bara små skärsår, inte ska sådana fall få styra journalistupplägget?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Polisen i Alingsås har nu startat en utredning av hästen Ametists försvinnande. Inom kort kommer slakteriägarens dotter Veronika...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) En häst med ryttare gick ner sig i en torvmosse i Havraljunga vid 12.30-tiden på torsdagen. Räddningstjänst larmades till platsen...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) För två veckor sedan var anföll hingsten Generalen människor. Idag är han foglig som ett lamm. – Det är nästan aldrig fel på...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) När en häst slaktas antecknas dess passnummer på slakteriet i fråga. Sedan ska slakteriet eller hästägaren kontakta rasföreningen...
Svar
0
· Visningar
1 538
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp