Näääääääää nu är jag ledsen!!!

Qodrofenia

Trådstartare
Varit med lill hunde tilldjursjukhuset.Hon blev akut sjuk på förmiddagen i dag.hadde diarre och spydde massor!Tempen låg på 38.9 och hon var ju uttorkad så nu är hon kvar där och får dropp. :cry:Lilla snuttan hon led verkligen!Hon hadde även blod i avföringen pga att hon haft sån kraftig diarre :crazy:Det var tre timmar sen jag lämnade henne.ååå jag vill bara att lilla snuttan ska bli frisk.Hennes liv har redan varit så svårt.
 
Kan ju säga att orsak till allt detta inte är fastställt!Vet trodde inte det berodde på maten i allafall!Och han trodde inte heller att något satt fast inne i henne eftersom det kom ut i båda ändar!!! :crazy:Jag är så himmla orolig.Tänk om jag inte får hem min hund igen... :cry: :cry: :cry:
 
Stackars dig och din lilla hund :(

Jag håller en tumme för att allt ska gå bra och att hon kryar på sig snart.

Kramar
 
åå tack!! :cry: jag är ganska otröstlig nu..Vill inte förlora henne oxå.tog bort min hanhund i våras nämligen..Och jag orkar inte en till :cry:
 
Håller alla tummar jag har.

det brukar gå bra, det kommer att fixa sig (säger hon som målar f*n på väggen när jag har en fis på tvären :smirk:). veterinärerna är väldigt duktiga och lämnar säkert inte din lilla för en sekund.

Kramar

//E
 
Jag hoppas att hon klarar sig!! :crazy:hon betyder så oerhört mycket..Det var så otäckt för det bara bubbla slem ur munnen på henne.. :cry:åå hon var så klen!och den vikt minskningen Fyyyyyyyyy..... :crazy:
 
Håller tummarna att allt går bra!
Det är jätte jobbigt när dom små är sjuka, man känner sig så hjälplös när dom är sjuka.
*Tröstande kram*
 
Tack!!!Vet inte vad jag ska skriva.men det är skönt med ert stöd.ovissheten är värst..Att inte veta något.Att sitta här hemma och inte veta hur hon mår nu.Om hon är bättre eller sämre el oförändrad :crazy: :crazy: Glömde säga att hon vägde 28 kg i går när hon var frisk.Och i dag när vi kom till djursjukhuset vägde hon 25,3 kg :cry: :cry: :crazy::cry:
 
Något liknande hade min unghund i våras. Jag hade märkt att han var lite dämpad ett tag och att han inte åt som han borde, sen satte han i sig något olämpligt och magen vände totalt ut och in på sig. Visade sig att han hade mag-tarmkatarr som förvärrades av vad det nu var han åt.

Pga blodförlusten blev han inlagd med dropp men fick komma hem på penicillin och specialkost efter 2 dagar. När jag ringde till veterinären (jätteledsen) och frågade hur det var med honom fick jag ett kort.. "Musse? Jo han är..... pigg." :D
Kort och gott så tog det två dagar för att han skulle bli sig själv igen. Visserligen något purken för att jag gick med på att de stack honom.

Vi håller tummarna för din lilla.

// Isa
 
Usch jag hade min 8 mån bäbis innen på sjukan förra året :( Jag lovar att det högg i hjärtat när de tog henne och gick iväg. De sa att jag skulle få hämta henne dagen efter.

Så jag ringde dagen efter och då bara babblade de om vad de skulle göra i morgon. I MORGON nästan skrek jag. Jag skulle ju få hämta henne IDAG! Nää... Å vad jag grinade. Hon blev kvar där 3 nätter om jag inte minns fel.

Hon var smal men pigg som attan när hon kom hem. Efter det fick hon börja äta ett dietfoder. Gisses vad hon var less på det fodret efter ett par månader. Hon sneglade på den äldre hundens "goda" mat, men hon åt bara för att ära. Hungrig var hon ju. Lilla hjärtat... :cry:
 
Jag har varit med om samma sak nyligen med min lille valpis. Han har legat inne två gånger med dropp och div. provtagningar. Det visade sig att han hade foderallergi....först trodde de att det var en mag/tarminfektion....det är säkert det din lilla vovve har. Isåfall får du hem henne om någon dag med antibiotika när de stoppat upp kräkningarna och diarreen.
Det är hemskt att behöva lämna dem där, men de får bra vård och tillsyn.
Jag är orolig varje dag för att min lille valp ska börja kräkas o ha diarree igen. :(

Skriv och berätta hur det går.
Jag håller tummarna för dig/Wera
 
nej fy.. jag ska hålla mina tummar och allt. hoppas hon blir frisk snart, jätte snart.
 
Hon är kvar där på djursjukhuset än.Och dom har inte ringt!Vi ringde därimot och hon såg pigg ut innom parantes!Det jag tycker är svårt är att min hund är VÄLDIGT pigg när gon är frisk :)
Så frågan är ju fortfarande hur frisk hon ingentligen är :crazy:
ÅÅ så säger jag bara en sak!!!!Vilken tur att man har hunden försäkrad!Räkningen för lilla stumpan låg på 1800 i morse vid 08.00 :(.Dom vet fortfarande inte vad som är fel med henne :crazy: :crazy:
Ovissheten gör mig galen :cry:Dom skulle ringa från djurskukhuset mellan 13.00 och 14.00 Och då får jag veta mer utförligt hur det är med henne......*nervös*
 
Vad skönt!
Vad sa dom var orsaken till att hon var dålig?

Hoppas att hon håller sig bra nu :)
/Wera
 
Ska väl berätta för er som är intresserade då! :D
Vet sa att det är vanigt att yngre hundar bilr dåligare än älder och att det kommer lika fort som det går över!Har henne hemma nu i 24 tim.Och klarar hon det behöver hon inte åka upp igen!Just nu är hon ganska medtagen och ligger och sover!!Hon har fått dropp och antibiotika!Och varför hon blev så dålig är ännu oklart!Antagligen har hon ätit nått som inte var bra!(kan inte komma på vad bara)Hon är rätt snabb att sätta i sig saker ute så jag kan ha missat nått. :crazy:Så nu har hon fått diet foder 189 kr för 3 kg*pust* men vad gör man inte för hunden :DSå nu blir det små portioner med risavkok och diet foder i en vecka och sen tillbaka försiktigt på den vanliga maten..Och hon är gätte hungrig.vilket jag kan förstå :D
så skönt att ha henne hemma igen :bump:
Så nu hoppas jag att det gör bra och att hon inte blir dålig igen :D
Hon var då pigg när vi hämtade henne!Dom sa det när dom ringde oxå!*ni får järna komma och hämta henne tidigare* :angel: :rofl:Så hon var nog sig själv...
Fällde min man i lyckoyran när vi hämtade henne...
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
189 för 3 kg, ca 400 för 7.5 kg och ca 600 för 15 kg :) Viss prisskillnad per kilo!! Vad fick hon för nått??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 640
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 871
Hundhälsa Hejsan! Jag har följt forumet länge men det här är första gången jag skriver något. Lite bakgrund om mig och min hund. Jag är en...
Svar
14
· Visningar
1 987
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp