Nääe.. Gunnar!!!

Re: ett till förslag

Vilken bar är du på? :rofl:

*Bukes bar* kanske.. Gunnar, snälla.. fixa en sån :idea:, innehåll?.. hmmm, får bli en ny tråd om det!

Ursäkta 'shady'.. men den var bara för bar (eeh.. jag menar BRA) :rofl:
 
Re: ett till förslag

Tack! :bow:

Då är vi ju 'lite' starkare nu... :cool:

Gunnar, here we come.. soon!!!
 
Re: ett till förslag

Spännande, spännande..vad ska det bli av detta. :bump:

Ang. övriga forum har jag inga förslag eftersom jag är där väldigt sällan. Men tycker dina tidigare förslag verkade bra.
 
Re: ett till förslag

Ja men då kanske de andra måste uppmärksammas på nåt sätt
De verkar ju inte vara här i alla fall.
Du har så rätt.. men jag tackar ju ALLA som är-/och har varit här! :)

En tanke var att pm-bombardera alla berörda, men det är ju en total omöjlighet vid närmare eftertanke :crazy:

Synd att inte fler hittar 'HIT' av egen maskin!!! :cry:

Gjorde en räkning på alla som svarat i denna tråd, och resultatet är inte så väldans bra :(

'Håller med', 'gröt', 'bättre förut' etc. =21 namn

Konkreta förslag:
Eget forum 'Raser' =2 namn
Eget forum 'Stamtavlor' =2 namn
Eget forum 'Hingstar m.m' =5 namn
Eget forum 'Ston m.m' =5 namn

Aldrig i livet att Gunnar ändrar nåt med så få konkreta förslag.. som dessutom 'i hans tycke' kanske inte är förbättrande!?

Jag har inte pejlat trådhastigheten på avel nu.. men fort går den, och fort försvinner trådarna.. jag har nu fått ställa in 30 på visningsinställningar i min kontrollpanel samt mina favoriter får inte plats.. måste klicka på 'visa alla', telebolaget jublar.. *suck*!!! :cry:
 
Re: ett till förslag

Skönt att man inte är ensam om detta. Råkade skriva en kommentar om detta på avelssidan, som givetvis låstes så att jag inte kunde svara. Cheserica eller vad du nu heter, du kunde lagt en länk till den här sidan. Det finns två "OM Bukefalos" och den här sidan ligger ju ovanför själva rullsidan och inte i menyn till vänster som jag tittade i. Det intressanta är att tråden var läst 155 gånger. Pga av det vore det faktiskt bra om ni kunde lägga en fast tråd om detta. Det kanske finns fler som inte kommer ihåg eller vet att sammanslagningarna diskuteras. Då kanske det kan komma in mer förslag.

Tycker att tråden med förslag strax ovanför mitt inlägg verkar bra.

Jag bor också på landet=modem och hinner inte gå in och titta på allt jag vill läsa om då jag har en bebis. Jag tittar enbart på rena stam/hingstfrågor och med tanke på utbudet känns det rätt torftigt just nu. Dessutom tar det en stund att kolla igenom alla nya inlägg, det har ju blivit så himla många. Det är inte så himla positivt.

Mvh Åsa
 
Re: ett till förslag

Det finns två "OM Bukefalos" och den här sidan ligger ju ovanför själva rullsidan och inte i menyn till vänster som jag tittade i.
Det gjorde mig förvirrad i början, varför inte döpa om det här forumet till: *Klagomuren* :rofl:
 
Re: ett till förslag

Det finns två "OM Bukefalos" och den här sidan ligger ju ovanför själva rullsidan och inte i menyn till vänster som jag tittade i.

Va? Den här sidan finns med i vänsterspalten. Förstår inte vad ni mer hittar för Om Bukefalos? :confused:
 
Re: ett till förslag

Jag ser två 'Om Bukefalos' till vänster, 1. under Datorer och 2. under Post & Skoj.. de borde ha olika namn även om man ju lär sig vilken man vill gå till!
 
Re: ett till förslag

Tänk, den under post och skoj har jag inte ens sett. Och visst borde de ha olika namn. :eek:

Men det där uppe vid rullisten och inte i vänsterspalten fattade jag inte.
 
Re: ett till förslag

Visst kunde jag ha lagt en länk till den här diskussionen, jag brukar göra det men jag tänkte nog inte på saken nu. Den här diskussionen kändes som att den syntes, men trådskaparen borde kanske haft en bättre rubrik. :) Däremot tycker jag att folk använder sökfunktionen alldeles för lite, en sökning på orden sammanslagning och avel (eller bara avel för den delen) i det här forumet hade lett till den här tråden direkt.

Angående de två "Om Bukefalos" så håller jag med om att det är förvirrande med två länkar i menyn som heter samma sak. Forumet, som tidigare var två, hette förut "Synpunkter" samt "Frågor & Svar", och i det sistnämnda forumet så la folk ständigt felplacerade hästfrågor. Så summa summarum så tycker jag ändå att Om Bukefalos är ett bra namn på forumet eftersom det tydligt visar vad för trådar som hör hemma där. :)

/Erica
 
Re: ett till förslag

Jag brukar använda sökfunktionen eller brukade. När jag försökte söka sist för någon vecka sedan blev det 0 sökresultat. Sökfunktionen är omgjord och jag gör uppenbarligen fel när jag söker. När saker och ting inte funkar så ledsnar jag och ger upp framförallt när det gäller datorer och internet. Att jag skulle ha sökt på sammanslagning skulle jag nog aldrig ens tänkt på. Det är inte det första ordet som kommer upp för mig.

Mvh Åsa
 
Här hoppar jagin med ett förslag som dök upp i huvudet. Kan inte avel delas in i:
Stamtavlor & raser (Här hamnar ju hingstar, eftersom det är oftast då man diskuterar hingstar som stamtavlediskussionen kommer igång. Har jag fel?)
Uppfödning (Innefattande allt det praktiska runtomkring avel, dvs betäckning, dräktighet, förlossning, fölhantering osv.)
 
Har du läst hela tråden?

Bra förslag, men stonas stam m.m då.. de hamnar (flyttas) ju direkt på Efterlysning!!???

Nu finns en ny tråd om önskemålet *Stamforskningsforum*, vilket ju är behövligt, tycker jag! :)
 
Här hoppar jag in med ett förslag som dök upp i huvudet. Kan inte avel delas in i:
Stamtavlor & raser (Här hamnar ju hingstar, eftersom det är oftast då man diskuterar hingstar som stamtavlediskussionen kommer igång. Har jag fel?)
Uppfödning (Innefattande allt det praktiska runtomkring avel, dvs betäckning, dräktighet, förlossning, fölhantering osv.)

Bra förslag som kan utvecklas. Kanske på detta sätt:

Härstamning/Avel - "mittemellan" diskussion och efterlysningar. Även sto-härstamningar måste få tas upp, likaså hingstar, hingstval, blodslinjer, inavelsfrågor... Klara gränser, men absolut inte för snävt. Vi är många som är intresserade av avel ur detta perspektiv, avel är inte bara att para en hingst och ett sto, för att få ett föl....

Uppfödning/Avel - Stoet från brunst till fölets avvänjning, med bl a de punkter du nämner ovan. Mer praktisk avel än teoretisk...

Hittar dock ingen lämplig rubrik att stoppa in "Raser" under. Kan man klämma in dem under Härstamningar, eller?
Fler förslag?

Hlsn Helena
 
Bra förslag flera av dom, jag är nöjd så länge jag får svar eller får svara på stamfrågor utan att bli skickad till gnägg eller annonssidorna
 
Som ni säkert redan vet är jag för ett Stamforskningsforum ;), då mitt stora intresse är just detta med stamtavlor, stofamiljer och föllistor.
Så Helenas (dimmansstuteri) förslag lät bra - alltså en delning av Avelsforumet så att det blir ett teoretiskt och ett praktiskt Avelsforum.

Härstamning/Avel - "mittemellan" diskussion och efterlysningar. Även sto-härstamningar måste få tas upp, likaså hingstar, hingstval, blodslinjer, inavelsfrågor... Klara gränser, men absolut inte för snävt. Vi är många som är intresserade av avel ur detta perspektiv, avel är inte bara att para en hingst och ett sto, för att få ett föl....


Uppfödning/Avel - Stoet från brunst till fölets avvänjning, med bl a de punkter du nämner ovan. Mer praktisk avel än teoretisk...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp