Nääe.. Gunnar!!!

*lånar knapp*

Läser mest på avel och tycker bara det blir värre och värre. Nu börjar alla fölisarna komma och många ston är högdräktiga och med det alla frågor runt om det.
Samtidigt snurrar det tusen olika funderingar om hingstar nu i betäckningstider och då då blir det hingstdiskussioner.

Tyckte om Bias förslag om delningen av avel, den är tydlig så det borde bli färre trådar som hamnar fel. Kan inte svara för det andra då jag inte är där så ofta.

Bia..underbar användarbild
 
Om vi nu koncentrerar oss enbart på delning av de forum som är jobbiga (stora) och som Gunnar skrev "dela upp till två forum", hur tycker ni då?

Knepigt blir det ju med ras- och stamfrågorna på avel om hingstar och ston skall delas!!

Att slå samman tävlingsgrenar var bara en tanke från min sida och gällde nog mest 'utifall det behövs' för Gunnars del (serverutrymme).. skippa dessa förslag f.o.m. nu :)
 
Tycker delning på avel är AKUT!!

Tycker Bias första förslag var jättebra.

Varför kan inte stamtavlor/raser gå under hingstar som innan? Blir det för stort?
Stoforumet är väl tänkt för frågor om dräktighet, brunst, fölutveckling osv.
 
ett till förslag

1) från brunst till ettårsbetet
2) stamtavlor raser färger
3) hingstar
 
Tack! :bow:

Men låg raser i Hingstforumet förut.. jag är lite glömsk :confused: :o

Att stamtavlor låg där vet jag, blev därför lite 'confused' då Erica skrev att det blir svårt med uppdelning av nya Avelsforum, och egentligen har hon ju rätt!

Men som jag skrev förut i nåt inlägg (tror jag?).. Ston m.m. kan väl omfatta även deras stam- och rasfrågor och Hingstar sina 'dito'.. om det nu inte går att få ett eget Rasforum.. vilket någon hade som önskan, fast då blir ju uppdelningen till tre forum.. Gunnar skrev TVÅ :crazy:!
 
Re: ett till förslag

Ett forum för mycket, vi fick endast dela till två ju!
 
Re: ett till förslag

Knepigt då.
Har varit inne och kikat lite; "Andra grenar" "handikapp" "Distans" och "Galopp" verkar vara sömninga forum.
Om vi skulle slå ihop dem till "andra gnäggiga grenar" och låta sköthästens stamtavla och andra raser ingå där? (Hjälp !döda mig inte)
Och dela "Avel" i två; "Ston" resp "Hingst" helt sonika.

Synd att ingen tänder på min flerfärgade-nya-förklarande-ikoner-idé.
 
Re: ett till förslag

Lite mina tankegångar också :idea:

Avel-ston,föl,unghästar
Avel-hingstar

Unghästar behövs mer än till ettårsåldern med tanke på unghästbedömningar mm
Stamtavlor diskuteras väl ändå, iallafall under hingstar.
 
Re: ett till förslag

Visst finns det halvsömniga forum, orättvist faktiskt att de får vara kvar för sig och andra (mest besökta) slås ihop :(

Men vi struntar i det nu och ägnar oss åt de STORA forumen!

Jag tycker som du, Avel bör delas till två forum!

Förslag:
Hingstar =Avels- och unghingstar, avelsvärdering, bruksprov, inkl. stam - ras - färg relaterade till dessa.
Ston =Avels- och ungston, föl, från brunst/betäckning till premiering, stam - ras - färg relaterade till dessa.

Detta tål att diskuteras vidare förstås :)
 
Re: ett till förslag

Då är vi fyra som tycker att ett förslag är att avel kunde delas i hingstar och ston. Finns det fler???

Jag tycker det verkar bra och tydligt.
 
Nog med förslag

Ditt förslag med underrubrikerna är bra, Solbacka tycker ju också så.
Nog med förslag
 
Re: ett till förslag

*Lånar min knapp* :)

OK, tack för gdk av förslaget ;), men tror ni att det räcker med 4 som tycker... för att Gunnar ska tänkas gå med på delningen????

Vi får nog vänta in övriga kommentarer, jag vet att det finns fler och ännu fler som bör få ett & annat ord med i laget, dessutom så undrar jag om ni tycker att Utrustning och Hästverksamhet är bra som det är nu!?

Jag gav ett förslag om dessa forum tidigare i tråden, har ni läst det?

Jobba på!!! :D
 
Re: ett till förslag

Hingstar =Avels- och unghingstar, avelsvärdering, bruksprov, inkl. stam - ras - färg relaterade till dessa.
Ston =Avels- och ungston, föl, från brunst/betäckning till premiering, stam - ras - färg relaterade till dessa.

Kanon bar :bow:
 
Re: ett till förslag

Ja men då kanske de andra måste uppmärksammas på nåt sätt
De verkar ju inte vara här i alla fall.
 
Gunnar har sagt att Hästverksanhet kan uppdelas i två, inte att Utrustning skall ändras.
jag fattar inte varför han slog ihop forumen från början, var det kanske på moderatorns uppmaning?

Jag propagerar fortfarande för mina "skyltar" i st f att dela upp forumen. Moderatorn får väl sätta dit etiketterna om inte användarna gör det :o

har inga andra konkreta förslag just nu...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp