Sv: Nämen!

Jag är avskräckt sen jag såg grannfejden, men jag hoppas valparna och de nya ägarna får ett bra liv ihop :)
 
Sv: Nämen!

Yepp. Hon verkar inte ge sig trotts hårda ord mot sig. (Har läst en hel del om henne efter programmet i artiklar, olika forum mm.)
 
Sv: Nämen!

Givetvis inte, då kanske nån förstår att allt inte är 100% som det ska.
Synd att hon som verkar så hängiven rasen avlar fram oreggade :(
 
Sv: Nämen!

Ja, en mindre kunnig valpköpare antar ju att renrasiga och chippade ochbesiktigade osv också innebär registrerade. Sett det där i fler annonser, den TALANDE avsaknaden av 'reg i SKK', eller för den delen att de inte skriver 'ej reggade'. Jag anser det är rätt nära bedrägeri att inte svart på vitt tala om att en hund inte är registrerad/registreringsberättigad. Många okunniga tror ju man kan regga själv efter köp med.

Jag skyr alla sådana annonser som pesten, de där det står en hel massa om renrasig, chippade, fina föräldrar bla bla, men inget om reg.

Sen, 'inga sjukdomar i mina linjer, avlar på sunda djur'. Jag hade hellre läst typ 'föräldrar höft- & armbågsledsröntgade, ögonlsyta, bla bla u.a.', men det antarjag hon inte kan skriva utan att ljuga än mer än hon gör nu (för hon har haft minst en uppfödning med ärftlig ögonsjukdom..)
 
Sv: Nämen!

Alltid lika trisst!
Vet att kennel klubben varit i kontakt lite med blocket angående sånt här.

Jag tycker också det är olustigt när de stor 'schäfer korsning' eller 'border collie korsning' resten då? Man kan väl ärligt berätta vad det rä för korsning eller varför föräldra djuren ej är reggade... Nää jobbig sits!
 
Sv: Nämen!

Misat detta, någon som vill berätta vad det handlar om?
Är det känsligt går det bra med PM.
 
Sv: Nämen!

Kan man regga "Dobemannvalpar"? :devil: Ja, jag vet, en felstavning som är lätt att göra men som rubrik på en annons där man framhåller hur raskunnig man är :confused:

"Endast seriösa ringer på denna annons som vet vad som krävs att äga en dobermann." :D

Ja, jag är en språksnobb.:o
 
Sv: Nämen!

Jajamensan! Nu är hon igång igen..

När jag såg grannfejden så tyckte jag synd om henne som inte fick leva ifred för sina hundar men igår ändrade jag uppfattning. Vad jag förstod det som så är inte hennes hundar registrerade därav det låga priset.

Googlar man lite så får man fram mycket om henne och hennes hundar :crazy:
 
Sv: Nämen!

Kan man regga "Dobemannvalpar"? :devil: Ja, jag vet, en felstavning som är lätt att göra men som rubrik på en annons där man framhåller hur raskunnig man är :confused:

"Endast seriösa ringer på denna annons som vet vad som krävs att äga en dobermann." :D

Ja, jag är en språksnobb.:o

Jag reagerade också på språket, meningsuppbyggnaden och kommateringen.

Men det är ju bra att annonsen vet vad som krävs (för) att äga en dobermann ;)
 
Sv: Nämen!

Misat detta, någon som vill berätta vad det handlar om?
Är det känsligt går det bra med PM.

I korthet så är människan ökänd i uppfödarkretsar, som jag begripit det utesluten ur både SKK och SBK. Har vad som närmast kan beskrivas som valpfabrik, med både 'renras' dobber, samt blandras med dobber. Vad gäller dobber så är hundarna inte regberättigade i SKK, och det är si och så med hälsokontroller. Det finns tonvis på nätet om man vill läsa.

Hon är upprepade ggr anmäld till miljö & hälsa/djurskyddet, och det finns bildbevis på nätet om de sanitära olägenheter som hon iaf tidvis föder upp hundar i, inkl bild på tik med valpar där tiken är bunden i kedjestryp i ett element.

Dessutom figurerade hon i ett avsnitt (finns att se på nätet) av Grannfejden, där hennes granne - som dock även hon är okänd - en snobbig dam, klagade på att hundarna skällde dygnet om. Hur det var med den saken framgick inte, däremot fick man i programmet se en inblick i hundhållningen. I princip alla dobber man fick se hade ärr på huvudet efter slagsmål, och utan att uppf reagerade nämvärt försökte två hundar para sig och två börja slåss, utan att uppf verkade reagera direkt. Man fick även se bilder inifrån huset. Hundarna kissade fritt på golvet, även framför kameran. Det var ett flertal kisspölar, och den värderingsmäklare som var där konstaterade att huset i princip var förstört och kiss antagligen runnit ner i trossbotten. Det var alltså VUXNA hundarna som kissade på golvet inne, inte valpar alltså.

Flera av hundarna var väl lågt i hull med, inte vanvårdsutmärglade, men lågt i hull så de var lite knotiga/beniga.

Så, se gärna programmet, och vill man finns det massor att läsa och se på nätet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
542
  • Artikel
Hästnyheter Dagens program av "Hästonsdag med Per Skoglund" har en speciell gäst, nämligen miniatyrhästen Boots.
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På ridskolorna ser vi tydligt hur ridning är en sport för alla åldrar. En ridlärarkollega till mig berättade hur hon hade en grupp på...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
9
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp