Sv: Nämen!

Jag reagerade också på språket, meningsuppbyggnaden och kommateringen.

Men det är ju bra att annonsen vet vad som krävs (för) att äga en dobermann ;)

Hon skriver lika illa när hon skriver i forum. Antingen har hon någon form av läs- och skrivsvårigheter eller så är hon bara slarvig. :crazy:
 
Sv: Nämen!

Nu får man inte länka, men det finns ett forum för ägare och intresserade av dobbermann som är lätt att googla fram ;)
Där figurerar X med olika användarnamn och i olika disskusioner -rätt intressant läsning faktiskt :crazy:.

Hundarna är ärriga, uppe i tjosan, olydiga, pinkar överallt och visar överlag ett ganska stort stressbeteende BARA under den tiden man ser dem på grannfejden. Dessutom undrar jag vad den lilla Ulla ska sitta uppe i ett sovrum för alldeles ensam? Hon såg inte så välmående ut hon heller.
 
Sv: Nämen!

Hon skriver lika illa när hon skriver i forum. Antingen har hon någon form av läs- och skrivsvårigheter eller så är hon bara slarvig. :crazy:
Man borde anstränga sig mer när man skriver en annons där man framhåller hur seriös man är, tycker jag. Och kolla att rasnamnet är rättstavat överallt.

Jag har läst några av hennes foruminlägg.:crazy: Annonsen var faktiskt lite bättre skriven.
 
Sv: Nämen!

Jag tänkte faktiskt det samma. Om man ska lägga ut en annons så får man väl anstränga sig lite. Men hon lär ju få sina valpar sålda ändå...

Förhoppningsvis alla till kärleksfulla hem där dom får det bra.
 
Sv: Nämen!


Var tvungen att kolla. Nu var det väl inte programmet som tråden handlade om men ändå... Jag blev helt matt bara av att titta. Alltså, jag vet ingenting om dobermann-tanten förutom det som visades i programmet och det som nämnts här. Jag fick lite djursamlarkänsla, dvs någon som verkligen älskar sina hundar och subjektivt sett gör allt för dem, men som inte riktigt har förutsättningarna för att det ska funka och som lever rätt mycket i förnekelse.

I vanliga fall hade jag nog reagerat kraftigare på hundhållningen och allt men allvarligt talat överskuggades det nästan helt av DEN ANDRA tanten! Jag satt bara såhär :eek:. HENNE skulle jag inte vilja ha till granne! Såhär brukar jag inte uttrycka mig men jag tyckte hon verkade helt psycho! :o Åhhh vad synd om mig, nej jag vill inte träffa henne, vi har blivit så illa bemötta, det täääär på vårt förhållande, vi har lagt ut så mycket pengar - VÅRA LIV ÄR FÖRSTÖRDA!

Ooookej, men... de hade varit där FJORTON dagar på hela tiden!! Hur kan man avgöra huruvida det går att bo där på en sådan kort tid?? Dessutom inte fjorton dagar i sträck utan utspritt, det KAN ju vara så att man råkat vara där just enstaka dagar som är värre än vanligt. Om de aldrig är där har de ju heller ingen möjlighet att veta om det blivit bättre!

Jag försvarar inte alls hundtanten och jag tror visst att hundarna skäller men jag tyckte bara den andra tanten var så grymt osympatisk och konstig! En fisförnäm ensam bitter människa med enormt behov av uppmärksamhet, sorgligt egentligen. Tyck syyyyynd om miiig... nej, jag ooorkar inte längre... jag är den mest öppna person som finns! :cool: Hon var ju inte ett dugg intresserad av någon slags lösning heller, hundtanten verkade helt beredd att prata, tog emot alla förslag och nämnde t.o.m minska antalet hundar medan snorktanten bara ville... ja, vaddå? Och vad hade hon förväntat sig av programmet när hon vägrade vara med längre eftersom andra parten inte höll med om allt hon sa? :confused: Jag blev grymt irriterad på Aschberg & co också som bara mesade sig med henne. Jag hade velat höra ett rejält "men VARFÖR I H-E har du inte gått dit och PRATAT med henne?!" och ett "men skärp dig människa, bete dig som en vuxen och sluta fåna dig!!!" :devil: ... pust, jag är riktigt upprörd känner jag och detta inlägg rätt meningslöst. :p
 
Sv: Nämen!

Jag hade inte sett programmet, sitter och kollar på det nu, men jag måste ta en paus i det och avreagera mig lite :devil: Håller med dig helt!

Alltså... Den där tanten.. Jag får magsår av att sitta och lyssna på henne!!! Hon verkar ju tro att hela världen handlar om henne, och alla ska tycka så synd om henne och att hela hennes liv är förstört för att hundarna skäller.. Sälj huset och köp ett nytt?! Jag blir galen på sånna där människor! :eek: :eek: "du ljuger mig rätt i ansiktet" "det är visst så".. osv.. :eek:

Försvarar inte hundtanten, men den andra är 100 gånger värre! Jag skulle aldrig kunna leva med en sån granne (nog för att dom inte pratat eller sett varandra ...)
 
Sv: Nämen!

Eller huuuur!!!

Sen har jag suttit och läst lite mer om dobermanntanten och det verkar verkligen vara värsta sjuka valpfabriken, blir illamående och gråtfärdig av vissa grejer som finns att läsa. Men om man utgår enbart från deras personligheter som man såg dem i programmet var den andra tanten verkligen tusen gånger mer osympatisk!
 
Sv: Nämen!

Jaa! :eek:

Jag blir helt galen :devil: Har ont i magen av irritation på den där maj-britt. Så fruktansvärt osympatisk människa. Har inte hunnit läsa nånting mer om dobermanntanten än, men vad jag har hört verkar det ju vara en valpfabrik, men människan gjorde ju iallafall ett försök till att försöka få ordning på en del av problemet iallafall..

Finns nog inget som irriterar mig mer än människor som vägrar försöka hitta lösningar på problem.. :confused:
 
Sv: Nämen!

Det finns info på nätet om 'granntanten' med, som inte är direkt okänd hon heller, utan gjort sig känd för att gnälla tidigare, på obefogade grunder (säger varken bu eller bä på om det var befogat ang hundarna dock)
 
Sv: Nämen!

Kan du skicka pm till mig med länk till sidor där hon förekommer samt användar namn, all info som går att få, jag vill verkligen göra något.
 
Sv: Nämen!

T ex grannfejden, hennes namn etc, med eller utan dobermann. T ex söka på sinnika dobermann etc, eller sinnika grannfejden etc etc


Samma sak ang den andra kvinnan, grannen. Går fint googla hennes namn med, med eller utan grannfejden. Det finns en länk i den ursprungliga grannfejdentråden, ids inte leta upp den, men där finns länk till ett psykologiforum där hon omnämns, och personer har erfarenheter av henne som granne.
 
Sv: Nämen!

Ska googla runt och se vad jag hittar. Tack för tipsen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
542
  • Artikel
Hästnyheter Dagens program av "Hästonsdag med Per Skoglund" har en speciell gäst, nämligen miniatyrhästen Boots.
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På ridskolorna ser vi tydligt hur ridning är en sport för alla åldrar. En ridlärarkollega till mig berättade hur hon hade en grupp på...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det möjligt att tävla i dressyr utan att behöva sitta ned i traven. Från och med 2024 så inför Svenska Ridsportförbundet nämligen...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp