Bukefalos 28 år!

När är rätt tidpunkt att skaffa hund?

Sv: När är rätt tidpunkt att skaffa hund?

KL och svar till alla!

Tack för era svar, jag läser och tar till mig alla råd och idéer! Jag tog faktiskt kontakt med en uppfödare av DSG här i närheten och hörde mig för och frågade om jag kunde få komma och hälsa på deras hundar för att bilda mig en lite bättre uppfattning om rasen, det känns som att det är en bra början. Jag satt faktiskt inne på blocket tidigare och kollade på hundsaker och där hittade jag en avtagbar cykelkorg i rotting med ett galler för att hunden inte ska kunna hoppa ut. Är det nån som har erfarenhet av såna korgar och är de bra?

Jag har varit inne på rasklubben för DSGs hemsida och kikat på vuxna omplaceringshundar men har inte känt att jag hittat nån fullträff, men jag fortsätter hålla utkik. Jag har funderat en del på det här med eventuell dagmatte-/husse åt hunden om det är så att jag någon gång måste lämna hunden i ett par timmar. Jag har väldigt hjälpsamma pensionerade grannar som bor i området som jag tror skulle kunna hjälpa mig med passning då och då. Skulle det vara ett alternativ att lösa det tror ni? Jag planerar ju att ta med mig hunden överallt men jag inser ju att det kommer finnas tillfällen då det inte går.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 246
Hundavel & Ras Tänkte försöka slå slag i saken att börja tänka mer seriöst på att skaffa hund antingen i slutet av detta år eller 2024. Uppvuxen med en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 189
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
5 039
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp