När andra människor blir för närgångna...Vad gör man då?

Det är så sjukt att du ska behöva ta den skiten! Polisanmäl idioterna som tafsar på dig. Jag blir så förbannad över att detta sker dagligen i vårt samhälle! Har inga mer ord...
 
Allvarligt. Att beröra någon - oavsett om det är hår eller annan kroppsdel är väl något man ska förankra i förväg, om det inte handlar om ett enkelt handslag. Genom att lära känna personen och sedan förankra det genom att prata och umgås. Eller genom att man exempelvis idrottar/dansar och således kommit överens om regler (danssteg, tacklingar och andra beröringar som finns i reglerna). Dvs beröringar kommer först efter annan samvaro.

Det är väl ingen som tycker att det är OK att bli smekt eller klämd på av helt okända random människor? Åtminstone ska ingen behöva acceptera det. Nånsin.
 
Det är stor skillnad på håret och brösten , men fortsätt diskutera ni =D
Fast det spelar ingen roll vart man tar på en person. När det inte finns någon anledning till att röra denne. Säg att håret är fint. Rör inget utan att fråga. Jag har kompisar som är extremt hårömma, för dom är det nog väldigt obehagligt att en främmande människa rör deras hår.

Jag tycker inte att det är obehagligt, ser bara inte meningen med att en främmande person ska peta på mig.
 
Ni är ju löjliga men rätt roande , polisanmäla för att någon tar i ens hår och jämför när någon vill vara snäll och ge en komplimang och råka ta i någons hår med att tafsa på bröst =D
 
Jag anser inte att man ska bli halshuggen för att man tar på någons hår, men folk behöver börja tänka till lite. Andra människor är inte allmän egendom.
 
Fullständigt obegripligt ja. Jag har funderat fram och åter på det så många gånger. Är det makt? Att veta att en kan göra det? Eller kanske ignorans? Varför ska jag behöva ta hänsyn till mina medmänniskor? Bristande impulskontroll? Bristande moral? Att de faktiskt inte vet bättre? Bristande empati? Eller är de helt enkelt rövhattar?
Jag tror på maktgrejen, "jag är lite för mer än dig", samma som när vissa ska krypa upp i ansiktet när dom ska prata med någon men gör dom så med mig så tar jag ett rejält kliv framåt, den senaste hamnade på arslet i en tom jätteblomkruka på torget, hoppas det var blött på botten i den. :devil:
 
På en av de största kvällstidningar så finns det en film idag om en man som tafsar en kvinna på rumpan samt trycker sitt kön mot henne. Kvinnan vänder sig om och örfilar mannen flera gånger dessutom hjälper de andra kvinnorna på bussen till. Att säga NEJ med besked är det enda att göra för att få män att förstå.

All form av otillåten beröring är inte okej det spelar ingen roll vart man blir tagen på, det är din kropp och bara din!!
 
Vad jag inte fattar är vad de här männen får ut av det. Vad ger det för tillfredsställelse att ta en slumpmässig främmande kvinna på rumpan eller brösten? Obegripligt.
Makt. Att ha rätt att bestämma över tillgängligheten till någon annans kropp. Det stämmer iaf med det överlägsna flinet som brukar komma vid ifrågasättande.

De har makten att ta på oss, och hur vi än gör kan vi inte stoppa dem. Inom lagens ramar.
 
Just långt hår verkar väldigt många män falla för. Undrar varför det är så tilldragande.
 
Min kropp är min kropp och jag och bara jag har rätt att bestämma vem som tar i/på den. Min kroppsliga integritet är knappast beroende på om det är en sexuell beröring eller inte.

Jag har liksom inga som helst problem med att bli snuddad vid typ på en full buss eller spårvagn där det uppenbart är en olycka. Men det är också skillnad på en ren olyckshändelse och en medveten beröring som är ovälkommen. Det är nog de flesta människor tror jag...
 
Intressant.. Känns väldigt främmande att man skulle gå fram och ta på en främlings hår bara sådär! Särskilt i Sverige där vi inte ens sitter bredvid varann på bussen. Iofs, i Asien var mitt hår väldigt spännande att ta på.. alla skulle känna och kommentera på hur "mjukt det var" haha.
 
@Lyraolissy Jag tror du behöver läsa TS inlägg en gång till. Hon skrev ju även om att män brukar tafsa på hennes bröst och rumpa och kommentera hennes utseende, och som jag uppfattat det så är det just den delen som folk har syftat mest på när polisanmälningar och högljudda protester kommit som förslag. Visst, även att tydligt sätta ner foten när det gäller håret också, men på ett lite annat sätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp