När andra människor blir för närgångna...Vad gör man då?

Alltså... någon som tar på mig oönskat blir av med armen (eller andra kroppsdelar). Jag uppskattar om jag får en muntlig komplimang (tex "Vilket vackert hår!") men att se tafsande som en komplimang är helt obegripligt.

Jag lever väl under en sten men jag har aldrig varit med om sådant som beskrivs i tråden. Nu har jag iofs inte varit på lokal förutom i jobbsammanhang på evigheter.
 
Ni är ju löjliga men rätt roande , polisanmäla för att någon tar i ens hår och jämför när någon vill vara snäll och ge en komplimang och råka ta i någons hår med att tafsa på bröst =D

Är det för att du själv gärna tafsar på folks hår som du tycker att vi som inte gillar det är fåniga? Hela världens hår är ditt hår, liksom? Eftersom du gillar att tafsa på hår ska folk bara vara glada och sluta fåna sig...
 
Förlåt om jag lät hård, var menat som kritik mot strukturen, inte ni som gav uttryck för den. Ursäkta att jag var otydlig med det! Det jag vänder mig emot är ju att hela samhället anser att 1, en kvinnas värde ligger i hennes utseende samt 2, vad som är attraktivt enligt en norm av män. Det är ju det som i grunden gör att de kan bortförklara sitt beteende med att "det är en komplimang", eftersom det anses att en kvinnas värde ligger i liggbarhet hos män.

Visat var det i denna tråd det länkades till en artikel/inlägg av någon snubbe som argumenterade för att kvinnor ska behålla sitt långa hår? Hela det inlägget genomsyrades av att kvinnor finns till för att vara attraktiv för en stor massa av män. Och det suger.

Jag tror inte att du tänker så egentligen alltså, utan denna norm är så stark att den tanken ändå kom till dig, när du konfronterades av ett okänt fenomen. Och så är det ju, när vi reflekterar över något nytt faller vi ju gärna tillbaka i de tankemönster normen har planterat i oss. Det är därför diskussioner som denna är fab, det får oss att reflektera. :)

Det är ingen fara, bara tråkigt att jag själv är fast i en tråkig norm även om jag egentligen anser att män kan ta sina ruttna åsikter och stoppa upp någonstans där solen inte lyser. Att mitt värde ligger i mitt utseende hoppas jag att jag innerst inne inte tycker och tror att jag inte gör. Jag skulle definitivt inte se det som en komplimang att bli tafsad på även om det kanske var det jag signalerade i mitt första inlägg så var det inte så jag menade.

Jag läste aldrig länken, sällan jag gör det, men som du beskriver den hade jag antagligen inte ens orkat läsa klart den utan stängt ner den. Jag tycker fenomenet är hemskt, att det händer om och om igen att kvinnor ska stöpas i en form för att killar vill ha en så och ändå sitter jag där...

Man lär sig en hel del på buke och det är alltid roligt. Tror att andras åsikter gör att jag reflekterar och blir en bättre människa.
 
Det är ingen fara, bara tråkigt att jag själv är fast i en tråkig norm även om jag egentligen anser att män kan ta sina ruttna åsikter och stoppa upp någonstans där solen inte lyser. Att mitt värde ligger i mitt utseende hoppas jag att jag innerst inne inte tycker och tror att jag inte gör. Jag skulle definitivt inte se det som en komplimang att bli tafsad på även om det kanske var det jag signalerade i mitt första inlägg så var det inte så jag menade.

Jag läste aldrig länken, sällan jag gör det, men som du beskriver den hade jag antagligen inte ens orkat läsa klart den utan stängt ner den. Jag tycker fenomenet är hemskt, att det händer om och om igen att kvinnor ska stöpas i en form för att killar vill ha en så och ändå sitter jag där...

Man lär sig en hel del på buke och det är alltid roligt. Tror att andras åsikter gör att jag reflekterar och blir en bättre människa.

Ja men precis, jag har också lärt mig jättemycket av buke (klassade mig inte ens som feminist innan buke, hade inte ens reflekterat över det. :o)

Nej skippa länken, det var typ "kvinnor är hetare i långt hår, och andra kvinnor ger bara komplimanger för långt hår för att de själva ser hetare ut i jämförelse med någon med kort hår" :kräks:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp