när bör hästpassen komma??

Sv: när bör hästpassen komma??

Martina_m skrev:
Är det passtvång så ska det gå undan, vare sig man betalar extra eller inte. Som sagt, mer folk behövs:bump:

Men kom igen......som Choklad skrev, alla har väl vetat MINST 3 år att alla hästar ska ha pass innan 2006. Det känns som folk har haft tillräckligt med tid på sig att fixa det.
 
Sv: när bör hästpassen komma??

Zlatan skrev:
Men kom igen......som Choklad skrev, alla har väl vetat MINST 3 år att alla hästar ska ha pass innan 2006. Det känns som folk har haft tillräckligt med tid på sig att fixa det.

jag vet inte vart du bor och var du får för information. Jag är ingen som är ute och tävlar och få reda på vad som händer. Jag fick reda på det strax lite innan sommaren förra året. Och när vi stallade in hästarna igen efter sommaren tog vi dit en som chipade och gjorde konturdiagram och det var till ca 30-40 hästar, detta blev alltså den 1 okt (om jag minns rätt). De pappren jag fick skickade jag direkt till ägaren (då jag bara har en foderhäst). Och jag vet att det kommer skickas till henne och inte till mig.
Men min största fråga är varför hennes namn inte står med på listan de har.
 
Sv: när bör hästpassen komma??

Det har stått i alla hästtidningar, på nätet, pratats om på nyheterna osv.

Svårt att missa att de skulle ha hästpass senast 1jan 2006?!

Skaffade till min kallblodstravare 2001(!).

Nya hästen har inte fått än för jag köpte henne sista oktober och förra ägarna tappade bort registreringsbeviset 1998 utan att göra något åt det...
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 053
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
924
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 097
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp