Bukefalos 28 år!

När bör man ta kontakt?

Sv: När bör man ta kontakt?

En tjej i stallet sa att hon har sett hästen oren ända sen hon kom till mig därför blir jag lite extra misstänksam men hon gick ju ändå igenom ett böjprov, skumt.


lite OT
varför har hon inte sagt ngt tidigare?
och har du inte känt det tidigare?

(en del ser ju "halta" hästar överallt...speciellt efter de fått höra att de är halta)
 
Sv: När bör man ta kontakt?

Jag köpte en häst som var ren på besiktningen. En månad senare hade hon kotledsinflammation runt om. Detta pga allt springande i hagen under första månaden. Blev behandlad och är sedan dess bra igen. Det har nu gått flera år.

Allt möjligt kan hända i hagen när man inte ser på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 484
Senast: Sel
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 857
Senast: Shixle
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
308
Senast: IngelaH
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 774
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp