När började era barn krypa?

doglover

Trådstartare
Hur gick det till?

Kröp dem bara sådär då en dag?

Min Loke rullar, ålar och släpar sig fram, men det ser ut som att han lär sig snart. Tror att han kröp ett steg förut idag! :bump:

7 ½ månad snart, stor liten pojke! :banana:
 
Sv: När började era barn krypa?

Bastian kröp aldrig. Han började kravla sig fram när han var runt 6-7 månader. Och började gå när han var 13 månader.

Vincent började kravla när han var 5 månader, började krypa när han var 8-9 månader och gå när han var 12 månader.
 
Sv: När började era barn krypa?

Matilda försöker knappt, hon är nöjd med att sitta. Hon är snart 10 månader. Ligger hon på mage guppar hon lite med rumpan men blir arg ganska så omgående.
 
Sv: När började era barn krypa?

Jason stod på alla 4 och jucka som en kåt hund :o:Dnär han var 5 månader lite drygt, vid 6 månader kröp han runt för full och veckan efter så började han resa sig upp och gå längs möbler.

När han väl lärde sig en sak så kom allt annat på löpande band
 
Sv: När började era barn krypa?

Hannes vägrade vara på golvet innan han var 8 månader, men sedan ville han och när han var 9 mån började han krypa först baklänges och efter några veckor knäckte han koden och började krypa framåt och då gick det i full fart, han var då närmare 10 mån. Nu fyller han 1 år nästa vecka och går längs möbler, men han släpper inte än.
 
Sv: När började era barn krypa?

Jason stod på alla 4 och jucka som en kåt hund :o:Dnär han var 5 månader lite drygt, vid 6 månader kröp han runt för full och veckan efter så började han resa sig upp och gå längs möbler.

När han väl lärde sig en sak så kom allt annat på löpande band

Så var det med Hannes också, när han väl kröp som gick det bara några dagar sedan började han resa sig.
 
Sv: När började era barn krypa?

Min lilla ålade sig bakåt fram till april, 5 arpil kom första krypstegen, och nu far han fram som en virvelvind. Tyvärr verkar det som om krypperioden blir väldigt kort, för han ställde sig upp för ett tag sedan med, och går nu redan med stöd. Släpper taget ibland, och blir bättre för varje dag som går på att hålla balansen:laugh:
 
Sv: När började era barn krypa?

Min dotter började krypa strax före ett-årsdagen. Hon gick dock vid ca 9 månaders ålder (beror på hur man definierar "gå" - hon tog några steg).
 
Sv: När började era barn krypa?

Heheh, börjar få grymt ont i ryggen av att släpa på en ting bebis dagarna i ända så jag vill att han ska börja krypa snart. Men han får ett sådant humör! Blir arg som ett bi när han ligger "för länge" (dvs inte alls länge)..
 
Sv: När började era barn krypa?

Kanske ska va rätt nöjd då med att Rasmus oftast vänder sig till rygg så fort det är dags att kryptäna så det är lugnt en liten stund till ;)
 
Sv: När började era barn krypa?

Jason stod på alla 4 och jucka som en kåt hund :o:Dnär han var 5 månader lite drygt, vid 6 månader kröp han runt för full och veckan efter så började han resa sig upp och gå längs möbler.

När han väl lärde sig en sak så kom allt annat på löpande band

Låter precis som min grabb :laugh:
 
Sv: När började era barn krypa?

Blev ju så stolt över honom :D-....


Hahah, lite onödigt och OT, men "morfar" köpte skor till sin lilla dotterson. Trots att han inte kan gå ännu så köpte han ECCO skor till honom....
Han får använda dem ute i gåstolen :p
 
Sv: När började era barn krypa?

Blev ju så stolt över honom :D-....


Hahah, lite onödigt och OT, men "morfar" köpte skor till sin lilla dotterson. Trots att han inte kan gå ännu så köpte han ECCO skor till honom....
Han får använda dem ute i gåstolen :p

Min lilla dotter fick världens sötaste adidas av sin morfar... :D Morfäder verkar vilja ha upp dem på benen i ung ålder.

Vet inte om det var adidasskorna ;) men min dotter brydde sig aldrig om att krypa. Hon ville sitta, sen ville hon gå. Och blev bara arg om vi försökte krypträna...
 
Sv: När började era barn krypa?

Min Emil är 6½ mpnad nu & håller på som din Loke, ålar, rullar och håller på för fullt. Har hållit på så i flera veckors tid nu. Han kämpar på i perioder, har varit lugnt några dgr nu då han mest legat i babygymmet på rygg & lekt. Men nu på morgonen har han varit på G och kämpat igen. :D Bara det att han blir så förbannad då han inte får till det. :angel: Men det känns som om det inte är såååå långt borta iaf...
 
Sv: När började era barn krypa?

Hehehe, jo det känns ju som att det inte är ett århundrade kvar iallfall :D
 
Sv: När började era barn krypa?

Jag gick då jag var 8 mån, ingen aning om när jag kröp dock...
 
Sv: När började era barn krypa?

Kanske ska va rätt nöjd då med att Rasmus oftast vänder sig till rygg så fort det är dags att kryptäna så det är lugnt en liten stund till ;)

Hihi...ja njut av lugnet.
För sen blir det springa av.;)

Men det är fantastikt att vara med och se alla framsteg och stolt som en tupp blir man juh:D
 
Sv: När började era barn krypa?

Ja, idag låg han i sitt babygym, jag gick på toa och när jag kom tillbaka låg han 1½ m ifrån gymmet utanför sin lekfilt å flina.
 
Sv: När började era barn krypa?

Hehe, Loke vill under soffan och fotöljen så han placerar sig helst där.

Sen vill han rycka i alla sladdar vi har och välta ner dvd tornet så alla filmer flyger :angel:.

Håller på att se efter vad vi kan barnsäkra. Det behövs nu.

En dvdväska/box till alla filmerna? Vi har väldigt många..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 326
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Vår dotter är 7 månader och äter än så länge med god aptit. Hon får lunch varje dag i puréform och äter gärna själv med sked eller att...
Svar
18
· Visningar
1 754
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 903
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp