Bukefalos 28 år!

När fick ni besked om dagisplats?

RIA

Trådstartare
I våran kommun är det max 4 månaders väntetid, sedan ska barnet ha fått en dagisplats.
Vi har snart väntat våra 4 månader utan att höra något. Den 13 mars är mina barn berättigade att få börja dagis.

I å med sonens behov så skrev vi i ansökan att han behöver extra hjälp, i form av en resurs.
För 4 veckor sedan så ringde rektorn för att höra med Tims behov av tillsyn och skulle ordna ett möte med oss och hab samt dagispersonal.

Vi har fortfarande inte hört något...
Brukar det ta så lång tid att få till ett möte?
Vi har varit i kontakt med hab efter detta via telefon och vet att rektorn har ringt och pratat med barnpsykologen där.

Kanske dags att sätta lite press?
För jag vill inte att sonen börjar på dagis utan att veta villkoren. Om han får en resurs eller inte. troligtvis börjar han inte dagis om han inte får resurs. I varje fall inte mer än 3 timmar om dagen, för under den tiden bör ju dagis kunna ha lite extra koll på honom och kanske säga att X ser till Tim lite extra under hans tid på dagis, men så kan dom ju inte hålla på om han ska gå heltid. Å ska dom på utflykter måste han ha en person helt för sig själv, annars ser dom honom inte mer igen. Detta har jag även intyg på från läkaren utskrivet i hans läkarintyg (att han måste ha full tillsyn utomhus).

Börjar känna mig smått orolig för att han inte ska få en resurs och utan resurs vågar jag inte lämna honom på dagis :(

Å även om Tim kanske inte kan börja inom 4 månadersregeln så borde väl hans lillasyster kunna det? Eller vill man helst att syskon börjar samtidigt?

Ni som jobbar på dagis, vet ni hur det brukar gå till?
Å hur länge brukar man få vänta på besked? eller är det vanligt att dom ringer tex bara en vecka innan dom vet att det finns plats?
För när vi pratade med en person som hade hand om vårat dagisområde så sa hon att det fanns lediga platser redan då.

Brukar dom ringa och meddela att man fått plats på dagis eller skickar dom brev?
 
Sv: När fick ni besked om dagisplats?

Nu behövde inte vi någon extra resurs men här ringer dom veckan innan och säger när man ska börja. Helt värdelöst! Vi ringde några veckor innan (innan jullovet, sonen började 11jan) för att kolla av läget och då berättade dom att vi hade fått en plats och att dom brukar ringa veckan innan..

Ring till förskolan och fråga hur det står till!
 
Sv: När fick ni besked om dagisplats?

När min son skulle börja dagis så anmälde vi honom i oktober och ville att han skulle börja i jan-feb.

Vi fick plats från augusti :crazy:
Tur att min mamma fanns i livet då och kunde ta hand om honom (hon var sjukpensionär) för jag var ju tvungen att börja jobba igen.

Vår kommun har också max 4 månader men när någon annan förälder hade påpekat det hade de bara ryckt på axlarna och sagt "ja, du får väl stämma oss då" eller nåt liknande. :cool:

Vi fick iaf veta det i ganska god tid. Fick lappar hemskickat som man skulle skicka tillbaka att man accepterade platsen för annars skulle den gå vidare till någon annan typ.
 
Sv: När fick ni besked om dagisplats?

Vi ringde och sökte plats. På eftermidagen fick vi veta att vi hade fått plats.
 
Sv: När fick ni besked om dagisplats?

När min son skulle börja dagis så anmälde vi honom i oktober och ville att han skulle börja i jan-feb.

Vi fick plats från augusti :crazy:
Tur att min mamma fanns i livet då och kunde ta hand om honom (hon var sjukpensionär) för jag var ju tvungen att börja jobba igen.

Vår kommun har också max 4 månader men när någon annan förälder hade påpekat det hade de bara ryckt på axlarna och sagt "ja, du får väl stämma oss då" eller nåt liknande. :cool:

Vi fick iaf veta det i ganska god tid. Fick lappar hemskickat som man skulle skicka tillbaka att man accepterade platsen för annars skulle den gå vidare till någon annan typ.

En kompis råkade ut för samma sak, det är tremånadersgaranti egentligen, men de kommer få vänta nio månader. Kommunen rycker på axlarna (och föräldrarna gnisslar tänder och lever på en inkomst under tiden).
 
Sv: När fick ni besked om dagisplats?

Vilka ringde veckan innan? Förskolepersonalen? Du måste väl ha fått besked från kommunen innan? Man ska ju få besked senast en månad innan starten, där vi bor. För visst bor vi samma stad?


RIA:

Vi fick veta exakt på dagen en månad innan. Men då hade vi redan ringt kommunen och fått reda på vart han troligtvis skulle börja. Jag ringde förskolan samma dag vi fick besked och vi fick komma dagen där på och hälsa på. Ring och hör vad dom säger. Tycker att det verkar konstigt om din son inte får resurs. Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 685
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 774
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp