När fick ni "mage"?

D

Dunis

Hej hej.
Jag väntar mitt andra barn :-), och är i vecka 14+5.
Tycker min mage är enorm men den är inte riktigt sådär stenhård än, känns mest som om man är svullen.
Med mitt första barn hade jag typ ingen magen så här tidigt.
Så frågan är ju självklart när fick ni mage? :)
 
Sv: När fick ni "mage"?

Jag är gravid med mitt första barn nu. Jag tyckte det dröjde evigheter innan det syntes något! I början såg det mest ut som att jag bara lagt på mig några extra kilon;)
Tror inte det var förrän i v 18-19, kanske ännu senare som man verkligen började se lite mage!
Men vad jag förstått syns det snabbare om det inte är första barnet, min kompis är också gravid men jag är ca 2mån före henne. Dock såg man tydligt på henne redan i v12! Hennes andra..
 
Sv: När fick ni "mage"?

Min mage började synas för andra runt 5,6 månaden ungefär.
Jag hade inte en sån jättestor mage, trots att sonen vägde över 4 kg.
 
Sv: När fick ni "mage"?

Vid förra graviditeten så berättade jag efter RUL i vecka 18. Det hade aldrig gått nu med andra graviditeten. Nu är jag i vecka 15+1 och magen är stor och mjuk. Ligger jag ner så är magen "platt" men står jag upp syns det ganska tydligt.
 
Sv: När fick ni "mage"?

Då verkar du ha som mig :).
Jag har tyckt att man kan ju inte ha sån mage än så jag har haft "stor" tröja, men nu skiter jag i det, magen är ju såhär stor ;).
 
Sv: När fick ni "mage"?

Jag har bara ett barn. Jag offentliggjorde gravifiteten i vecka 22, då kunde jag inte dölja magen längre. Innan kunde man ta mig för att ha ätit lite för mycket bara. :p

Jag hade fortfarande inte gått upp i vikt då, utan stod nog på något kilo minus fortfarande (grymt illamående).
 
Sv: När fick ni "mage"?

Med forsta barnet fick jag en synlig mage i v 20 ungefar. Andra barnet..... typ direkt nar jag plussat :D Man sag det definitivt i v 14, men det var nog mer for att jag slappte ut flabbet som jag annars forsokt dra in....Nu gjorde det ju inget om jag sag gravid ut.
 
Sv: När fick ni "mage"?

Jag orkar inte fundera på vilka veckor men ungefär såhär

Första barnet är född i början av mars. I slutet november när jag firade en kompis födelsedag konstaterade vi att nu syntes det. På juldagen var jag på en fest med folk jag inte träffat på länge. Dom misstänkte att jag var gravid men magen var inte så stor så dom vågade inte fråga.

Andra barnet tyckte jag själv att det syntes tidigare men eftersom jag hade ganska tät mellan graviditeterna så såg det nog mer ut som lite extra mjuk mage efter första barnet. På midsommar (v. 26) blev några förvånde över att jag var gravid, det syntes inte tyckte dom.
 
Sv: När fick ni "mage"?

Flabbet gu vad kul :).
Är nog ungefär så för mig med, men nu ska det bli skönt att bara låta magen bli stoor :)).
Men skönt att höra att jag inte är ensam om att bli tjockis tidigt ;).
 
Sv: När fick ni "mage"?

Jag är i vecka 13 + 1 och min mage är jättesvullen! Syns väldigt tydligt på mig. 1a barnet
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 347
Senast: Blyger
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
684
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
750
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp