När föds dom?

eldione

Trådstartare
Enligt mina beräkningar så ska kattungarna komma om ca 2 veckor. Men katten är ju otroligt rund, spenarna är svullna och hon är såå klumpig. Sätter sig ofta och avlastar sig genom att sitta så magen ligger mot golvet. Är detta normalt :confused:
Kan det verkligen vara så att hon ska gå omkring sådan här i två veckor till eller har jag beräknat fel? Kan de födas redan om nån vecka?
 
Är hon rund så är dom nog inte på gång än.
Oftast (inte alltid !!!) så släpper dom ner magen någon dag innan, då ser dom nästan utmärglade ut.
Spenarna är ju svullna redan från 3 v, så det är inget tecken i sig. Känner du mjölkkörtlen mellan bakbenen? Känns som 1-2 ungar ligger mellan bakbenen nästan. Iofs släpper inte alla ner sin mjölk innan, endel gör det inte förrän ungarna är födda och stimulerar igång det.

På min Yoga har jag noterat förvärkar nån vecka innan, annars har det varit hel-lugnt fram tills det är nått halvt dygn kvar då hon var väldigt rastlös. Sista natten sov hon inget, utan vandrade runt. Kom och lade sig i sängen 2 min, hoppade ner och gick runt lite, kom och lade sig, hoppade ner och gick osv. Så jag kände på mig när det var dags. Eller att det var nån dag kvar vill säga.
 
Såhär ser hon ut nu:
(fick muta henne för att hon skulle stå upp, hon brukar alltid vilja ligga ner så fort hon inte går :smirk:)
142108_3301.jpg
 
Hon verkar ha släppt ner magen iaf. Svårt att säga, jag märkte som sagt ingenting på min Yoga förrän natten före då hon trampade upp och ner och inte sov en blund.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 950
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 164
Senast: Skjøldur
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 244
Senast: Migo
·
Katthälsa Min ena katt har sen nån vecka börjat putsa sin päls kort på mage och ljumskar (bak). Han har sedan ett antal år konstaterad nedsatt...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp