När förhållandet står still

Sv: När förhållandet står still

Nu så kan jag inte ens komma ihåg när jag ljög för honom sist, men men. Oansvarig kommer ifrån vår olika uppfostran tror jag mest, om något händer (går sönder eller barnet gör sönder något) anser han att man har fullt ansvar och jag tänker mer "shit happends"

Jag är öppen för alla tider på dagen när barnet inte är närvarande och det är ingen skillnad.

Jag tror att ditt sex förslag är helt fel, då det inte är sexet som är fel egentligen utan att det aldrig blir någon närhet.
 
Sv: När förhållandet står still

Självklart, jag skulle aldrig startat ett förhållande utan det.
Det finns mycket kärlek mellan oss, annars hade jag aldrig orkat försöka igen och igen. Jag vet inte vad det blev men just närheten tog slut för ett tag sedan, antagligen pga stress och depression från olika sidor.

Det är just närheten jag saknar med honom, när man bara var tillsammans utan några måsten. Nu sliter vi mest som djur för att få en väldigt jobbig vardag och vi jobbar dessutom kväll båda två olika dagar och han jobbar även dag fem dagar i veckan.

Vi pratade nu på morgonen och det har blivit bättre, får hoppas att det håller sig nu med.
 
Sv: När förhållandet står still

Att vara tillsammans för barnets skull, kommer aldrig att hålla i längden.
Du kommer bara att fråga dig själv varför du inte gick tidigare.
Tyvärr, men jag tror verkligen att det är så.
Varför ska du stanna hos någon som inte får dig att känna dig uppskattad?
Varför vill han stanna om han inte uppskattar dig?
Jag förstår inte varför människor gör så här.
Du är ju inte ensam, menar jag.
För mig är mitt liv värt så mycket mer.
Jag har ett liv. Ett liv. Det måste vara bra. Inte duga. Utan bra.
 
Sv: När förhållandet står still

Angående sexet så tänker jag så här:
Antingen accepterar man att man har helt olika behov av sex och gör så gott man kan utav det.
Annars gör man slut.

Precis så. Den enda det går att ändra på är mig själv. Om jag inte kan eller vill ändra mig finns alternativet att acceptera. Eller helt enkelt ta sig ur situationen.

Själv hade jag aldrig fungerat med den pressen ts sätter på sin man, särskilt inte när kontrollen är så stor att han inte ens får runka utan hon kräver förtur till hans kropp och anser sig ha rätt till det.

Jag hade absolut varit lyckligare utan den relationen.
 
Sv: När förhållandet står still

Men nu pratar du om närheten. Jag tror du behöver fundera på vad du verkligen saknar. Närheten är inte samma som sex i min värld.

Jag tror det är jätteviktigt att verkligen kunna kommunicera, d v s sätta ord på det som är fel annars går det aldrig att få rätt på det. Om du säger att du saknar sex, när du egentligen saknar närhet kommer ju inte all sex i världen att fylla din kopp, om det inte blir sex på det sättet som gör att du känner närhet.
 
Sv: När förhållandet står still

Själv hade jag aldrig fungerat med den pressen ts sätter på sin man, särskilt inte när kontrollen är så stor att han inte ens får runka utan hon kräver förtur till hans kropp och anser sig ha rätt till det.

.

Vilket oerhört bra formulering!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 296
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 942
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 053
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp