Bukefalos 28 år!

När går du och lägger dig?

Försöker ligga i sängs vid midnatt. Somnar alltid runt 03/04, vaknar runt 08/09.. och är död hela dagen. Somnar jag innan 00 tenderar jag vakna klarvaken vid 02..
 
Jag har aldrig haft en normal arbetstid, alltså regelbundna eller något som liknar kontorstid. Jag har inte heller djur, barn eller bor med någon som påverkar mina sömntider. Nu är jag student med extrajobb, jobbets tider varierar mycket. Men jag har i princip alltid svårt att somna och ännu svårare att vakna ;)
Så jag är nyfiken, när går du och lägger dig? Och när går du upp? Hur fort somnar du? Ändras dina tider mycket på helger/lediga dagar?

Kan diffa en hel del vad gäller läggdags, men oftast runt 23, somnar väl runt 23.30 som standard kanske. Träningskvällar med hästarna så blir det runt 01. Klockan på morgonen ringer 05.01, brukar snooza till 05.10 och sedan krypa ner till duschen för att lämna huset senast 05.50. På så sätt kan jag klämma in många arbetstimmar utan att för den sakens skull behöva sitta hela kvällarna på jobbet. Har inte ro att rida innan jobbet, så behöver ha några kvällstimmar fria eftersom de flesta stallägare inte uppskattar att man kommer och rider tre-fyra timmar efter kvällsfodring och lämnar stallet vid 03...

På helgerna blir det ofta sänggång lite senare, men i gengäld sover jag då oftast till 8-9. Ibland sover jag dock ikapp mina missade timmar, kan då somna vid 18 och sova till 9, men då har jag naggat ganska länge på sömnkontot.
 
Jag försöker lägga mig innan midnatt, men det går sådär. Att somna före midnatt är utopi då jag gärna ligger i sängen och tittar på tv, gosar med katten, etc. Jag går upp när jag går upp, det varierar oerhört från allt mellan 07.00-12.00 beroende på hur livet känns och vad jag har att göra på dagen. Jag börjar jobba kl 13.00 så ska jag träna på morgonen eller har andra vardagsbestyr måste jag hinna göra det innan jobbet.

Innan nyår började jag jobba 06.30 på morgonen och klockan ringde då 05.30. Då försökte jag lägga mig vid kl 22, men det var utopi att försöka somna då. Dock sov jag nästan alltid innan midnatt.

Jag är en utpräglad kvällsmänniska och kan vara vaken hur länge som helst, gå upp är en annan femma.
 
Jag har aldrig haft en normal arbetstid, alltså regelbundna eller något som liknar kontorstid. Jag har inte heller djur, barn eller bor med någon som påverkar mina sömntider. Nu är jag student med extrajobb, jobbets tider varierar mycket. Men jag har i princip alltid svårt att somna och ännu svårare att vakna ;)
Så jag är nyfiken, när går du och lägger dig? Och när går du upp? Hur fort somnar du? Ändras dina tider mycket på helger/lediga dagar?

Borde gå och lägga mig tidigare än vad jag gör men mellan kl 22-23 brukar jag lägga mig, går upp 05,15 på vardagarna, Försöker sova ut på helgen, brukar dock resultera i att jag går upp vid 07 ändå. Svårt att ställa om...
 
Jag vill gå och lägga mig senast 22, det vanliga är väl att jag somnar någon gång mellan 21-23. Klockan brukar ringa ungefär 06. Är för det mesta dödstrött och skulle behöva sova mer..

Jag jobbar typ kontorstider på vardagar så är alltid ledig på helger. Har dock ofta planer som innebär att jag måste gå upp skapligt, men sover gärna till iaf 8. Går och lägger mig samma tid även på vardagar om jag inte är med vänner, behöver sova längre nätter på helgen än på vardagar för att orka och jag kan inte sova så himla länge på morgonen.. Max till 10.
 
Jag har aldrig haft en normal arbetstid, alltså regelbundna eller något som liknar kontorstid. Jag har inte heller djur, barn eller bor med någon som påverkar mina sömntider. Nu är jag student med extrajobb, jobbets tider varierar mycket. Men jag har i princip alltid svårt att somna och ännu svårare att vakna ;)
Så jag är nyfiken, när går du och lägger dig? Och när går du upp? Hur fort somnar du? Ändras dina tider mycket på helger/lediga dagar?
00.15 är rätt standard. Jag går upp 05.45. Det gäller ju att maximera tiden.
 
Är en sån som behöver många timmars sömn. Händer att jag är helt slutkörd och faktiskt lägger mig redan vid 19-20tiden. Inte jätteofta men det händer. Annars är det allra senast kl 22.
Går upp 4.45 om jag jobbar på morgonen. Eller 6.45 om jag är ledig och ska fixa frukost mm till barnen och skjutsa dom till skolan. Har ett tungt slitigt jobb som tröttar ut mig och har fyra hästar, hund, barn, gård så jag är inte riktigt den som latar mig hela dagarna ;) Kanske därför jag är så trött om kvällarna.
 
Oftast 22-22.30 på vardagar, börjar jobbet halv 8 och vaknar 06.15-06.30. Behöver sova mycket för att inte vara en zombie flera dagar efteråt. Vissa kvällar somnar jag redan 21.
På helger är jag ibland uppe till 00-01 men kontorstider sliter oerhört på mig så ofta stupar jag i säng senast 23. Sover sedan gärna till 8-9 och ibland längre.
 
Jag är så morgontrött så jag behöver komma i säng ganska tidigt.
Jag försöker gå och sova vid 22 och somnat oftast väldigt fort.
Jobbar 8-17 vardagar och är ledig på helgerna.
 
Min sömn har varit ett problem för mig i många år, men den kommer mer och mer i ordning. Nu får jag oftast fem timmar iallafall och det fungerar jag på. Jag försöker lägga mig runt 23 när jag jobbar dag (då får jag upp kvart över sex) och senast 01 om jag inte är ute på ngt särskilt och jag är ledig eller jobbar kväll. Om jag får sova hur länge jag vill och har sovit vettigt brukar jag vara vaken vid 10-snåret.
 
Jag har aldrig haft en normal arbetstid, alltså regelbundna eller något som liknar kontorstid. Jag har inte heller djur, barn eller bor med någon som påverkar mina sömntider. Nu är jag student med extrajobb, jobbets tider varierar mycket. Men jag har i princip alltid svårt att somna och ännu svårare att vakna ;)
Så jag är nyfiken, när går du och lägger dig? Och när går du upp? Hur fort somnar du? Ändras dina tider mycket på helger/lediga dagar?

Igår var jag hemma 20, sov 20.30

Idag är jag hemma 19 men sla rida så i säng runt 21.

Fredag är jag hemma runt 17, ska rida och lär sova senast 20.

Somnar nästan alltid när jag lägger huvudet på kudden. Har långa dagar när jag jobbar.

Sover ungefär samma tider nät jag är ledig, vaknar senare bara.
 
Min klocka är oftast ställd på 04.20, och jag borde därför egentligen sova vid 20.20 för att få mina åtta timmars sömn.
Problemet är bara att jag kommer hem ca 20.15 från jobbet, så den ekvationen går inte ihop.

Jag brukar lyckas somna vid ca 22.00, så jag får jag i alla fall lite mer än 6 h sömn, vilket egentligen inte är optimalt då min kropp behöver 8-9 h för att fungera som bäst.

En ledig dag somnar jag vid ca 23.00 och vaknar någonstans mellan 07.00 och 08.00.
 
Jag är extremt kvällstrött... Inget tankekraft-krävande funkar efter kl 16 eller så. :meh: Går oftast och lägger mig vid 21 - 21.30 (iofs blir det ofta senare på sommaren när det är ljusare), sedan läser jag eller babblar med mannen/leker med paddan i säkert en timme eller mer innan jag somnar. Jag gillar nog helt enkelt att ligga och slöa i den varma, mysiga sängen på kvällarna... Går upp vid 7 - 7.30.
 
Arbetslös sen två veckor tillbaka. Innan dess distansstudent och deltidsarbetare med rätt fri arbetstid (dagtid, ca 7.30-16)

Vid halv nio börjar jag titta på klockan på vardagar och längta efter sängen. Lägger mig vid 21, 21.30 och läser, vid 22 sovdags. Sambon lägger sig då han med.
Nu när jag varit hemma utan någon aktivitet har jag vaknat vid typ 8. Men inte gått upp förrän 9-10 tiden :angel:
 
Jag försöker att gå och lägga mig vid 21.30 så att jag kan ligga och läsa någon halvtimme. Jag vet inte hur lång tid det tar för mig att somna, men jag brukar hinna titta på klockan rätt många gånger och sista gången jag gör det har det kanske gått 30 min sedan jag la ifrån mig boken. Jag går upp kl 6. Jag skulle gärna sova minst 8 h per natt, för det känns som att jag behöver det, men det hinns inte med, särskilt inte när det tar så lång tid att somna. :/ På helgerna går jag kanske och lägger mig någon gång mellan 00 och 01. Går upp när jag vaknar, kanske kl 9 eller där omkring.
 
Målet är att försöka komma i säng vid 21, så kanske jag lyckats somna till 22. Har svårt för att somna.
Jag brukar gå upp vid 5:20, då jag åker till jobbet kl 6:00 och kommer hem ca 18:00.
Är en morgonmänniska och brukar oftast ha vaknat innan alarmet på mobilen startar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 063
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 708
Senast: Exile
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 426
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 554
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp