När kan man försäkra?

steve

Trådstartare
Som rubriken lyder: När kan man försäkra hästen, när som helst under hela året eller är det bara vid årsskiftet?
Ska eventuellt köpa häst som är helt oförsäkrad och vill gärna ha den försäkrad innan jag släpper ihop den med nya hagkompisarna..
 
Sv: När kan man försäkra?

försäkra hästen kan man göra när som helst
 
Sv: När kan man försäkra?

Min ena e försäkrad utan besikting. Har liv och vet på henne. Men det e kanske annat får unghästar(åring).
 
Sv: När kan man försäkra?

Delvis kl

Tack! skönt att höra. Går det fort så man kan besiktiga, ringa och försäkra och ta hem den samma dag eller tar det tid innan försäkringen gäller?
 
Sv: När kan man försäkra?

Olycksfall gäller från samma dag som du försäkrar. Sjukdomar e det karrens(?) på. Hur länge vet jag inte.
 
Sv: När kan man försäkra?

försäkringen brukar gälla direkt! Ring och hör dig för innan med kundtjänst för det försäkringsbolag du undrar över, sen brukar du bara kunna faxa in besiktningspapprena samt skriva dit ditt personnummer eller vad ni kommit överens om så gäller den direkt.
 
Sv: När kan man försäkra?

Det är bra om du försäkrar den innan du tar hem den så den är försäkrad under transporten, kan ju hända olycka vid lastning/transport.
 
Sv: När kan man försäkra?

Du kan försäkra när som helst under året, förutsatt att hästen inte är för gammal. (kommer dock inte ihåg vart gränsen går, är lite beroende på ras har jag för mej)...

Håller med vad dom andra har skrivit ang. försäkra innan du lastar hästen...

Mvh Domino_s
 
Sv: När kan man försäkra?

Jag ringer försäkringsbolaget så snart det är klart vilket datum vi önskar hämta hästen. Meddelar då att jag vill ha hästen försäkrad från xx-xx-xx. Skulle sedan köpet inte bli av, annullerar jag bara försäkringen.
 
Sv: När kan man försäkra?

Se till att försäkringen gäller från det ögonblick du äger hästen, en olycka händer snabbt!

Det behövs ingen besiktning för det, och beroende på ras, användningsområde och försäkringsbelopp krävs det kanske inte alls?

En försäkring skaffas mycket enkelt, ring bolaget så gäller försäkringen direkt.
Om du tecknar en försäkring som kräver besiktning, se till att göra den så snart du bara kan så att inget hinner hända som sätter käppar i hjulet för en reservationsfri försäkring.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 576
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 736
Senast: ako
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp