När kommunens agerande är åt skogen

Men utan boendestöd kvällstid är det ju svårt att ens söka jobb som man inte kan ta (har man a-kassa är det tveksamt om man "står till arbetsmarknadens förfogande") eller delta i verksamheter som t ex arbetsförmedlingen vill att man ska delta i. Jag ser en poäng att söka så snart som möjligt, med hänvisning till att man söker jobb och vill/kan arbeta men att det inte fungerar utan boendestöd kvällstid. Sedan behöver ju inte Wille utnyttja det förrän det behövs.
Det är inte riktigt så det funkar, man beviljas generellt inte bistånd enligt SoL för något som kanske kan bli ett problem framöver. Vem vet TS kanske skaffar ett jobb där hon jobbar obekväma tider till exempel? Jag tror det är att bortkastad möda i det här fallet. Just NU kan ju behovet tillgodoses genom bostöd på kontorstider.
Men @Wille får självklart göra som hon vill.
Men har man begränsat med ork är det oftast bättre att spara krutet till när det faktiskt behövs än att slåss mot väderkvarnar.
FÅR hon ett jobb - då är det ett helt annat läget.
 
Det är inte riktigt så det funkar, man beviljas generellt inte bistånd enligt SoL för något som kanske kan bli ett problem framöver. Vem vet TS kanske skaffar ett jobb där hon jobbar obekväma tider till exempel? Jag tror det är att bortkastad möda i det här fallet. Just NU kan ju behovet tillgodoses genom bostöd på kontorstider.
Men @Wille får självklart göra som hon vill.
Men har man begränsat med ork är det oftast bättre att spara krutet till när det faktiskt behövs än att slåss mot väderkvarnar.
FÅR hon ett jobb - då är det ett helt annat läget.
Ok. Förstår. Men att skriva till nämnden om det generella problemet med att de inte har boendestöd utanför kontorstid är det absolut mening att göra. Med vanlig tid för beredning och möten en gång i månaden så tar det 1-2 månader innan en fråga tas upp i nämnden. Sedan lär det ta lite tid för kommunen att säkerställa möjligheten, t ex genom upphandling eller att anställa personal. Möjligheten för Wille att få boendestödet när hon behöver ökar om själva grundprocessen är startad, eller t o m klar.

(@Wille det borde gå att skriva till kommunens allmänna e-postadress, de är skyldiga att skicka det vidare till rätt instans/nämnd. Så behöver du inte fundera på var i kommunen som besluten tas. Men skicka gärna kopia till politiker)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 313
Senast: Rosett
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 384
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp