När man ska träna med sin hund...

YorkWann

Trådstartare
...och inte riktigt har haft motivationen upp så gäller det att hitta en person att träna med/för som inte är finkänslig, och som ger en en spark i arslet helt enkelt! Vem är då bättre än Aliide till detta!? :D

Såå, nu har Kimi och jag varit ut till Älvängen några gånger och faktiskt tränat (brukar mest bli tjöööt när vi ses annars ;) )

Inkallning.
spring.jpg


Ställande.
st.jpg


nån slags slidestop :D
5.jpg


"Ja fick bollen!"
7-1.jpg


"GÄÄÄÄÄSP"
kimigasp.jpg


forts...
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Mycket vacker hund! :love:

Är i ras val och irl setter är en av raserna som tilltalar mej. Men jag vet för lite om dom, tror du att en irl setter skulle trivas som sällskapshund med agility, spår och lydnad (förutom promenader och stallet) eller behöver de ha mer aktiverinng?

ursäkta för trådkap!:o
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Mycket vacker hund! :love:

Är i ras val och irl setter är en av raserna som tilltalar mej. Men jag vet för lite om dom, tror du att en irl setter skulle trivas som sällskapshund med agility, spår och lydnad (förutom promenader och stallet) eller behöver de ha mer aktiverinng?

ursäkta för trådkap!:o

Tack!

Det tror jag de skulle överleva med ;)

De vill springa, och det är en jakthund, så om man vill ha med den på ridturer, lös, får man jobba mycket med inkallning och att bryta dem på vilt. De har oftast, hela tiden kolla på dig, men du har inte alltid koll på dem :p Men de är inget sätt överdrivna jobbhundar alà Malle.

Min älskar att spåra och är bra på det, agility älskar han med, men det och lydnaden har vi mest kört för skoj skull, och för att jag anser att alla hundar ska fixa LP1. Viltspår kör vi med.
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

UNDERBARA Bilder och Kimi... Åhh:love:


Sen vette fan vad det är för fula monster dom två andra... Den där svarta saken med flaxande öron och den där, den där... Saken med bitchig attitude mot Kimi med lejon-ragg....






;):love:
Som sagt - Underbara bilder på häärliga hundar!
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Tummen satt ju inte så långt inne när vi väl började ;)

Kommer gå strålande bara du tränar mer och inte tycker det är tråkigt för att det inte fungerar :D

Tack för idag!
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Raggen var ändå liten där om man jämför med första träffen :angel:
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Hahaha jäkla snor-kråka alltså, men hon är ju ändå liite för härlig ändå!:D

Jag gillar bilden där Bråka har bollen med värsta crazy-blicken och Foffe allmänt "Huh?" med sina öron! Im in:love:
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Raggen var ändå liten där om man jämför med första träffen :angel:

Tack detsamma!

Haha, ja "DU din matte sa LIGG, då är det fanimig LIGG också!!" Lilla söta surfi**an. :D Sen tyckte min knäppis att HON var roligast ändå....
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

Man får skämmas över henne :crazy:

En hund man inte kan ta med till några som helst sociala tillställningar utan att få stå till svars för hennes f*ttbeteende. Så otrevlig mot andra hundar så det finns inte.

Men man kan lätt missa det med hennes smöriga attityd. "Jag ser inga hundar för min mamma säger att jag inte får. Jag är snäll." Sen kommer hornen. Stackars Kimi, tur han är snäll :love:
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

York, hur gammal är Kimi egentligen?:p

Tro det elelr ej, men han är 3!

Aliide; Asch, min är ju sån himla mespropp också! när hon gjorde lekinviter vågade han ju inte "Näe, hon har sagt till mig, leker jag nu ändå får jag nog stryk..." *fjäskfjäsk* SÅÅ mesig..
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

HAAAAAHAHAHA, jag blev nog lite kär nu:D


York; Oj, är han!? Vart 17 har jag fått ifrån att han är betydligt mkt äldre än så?:o
Nåja, jag har en liten crush på röda settrar (Efter min egna) och han är sååå fin din Kimi!
 
Sv: När man ska träna med sin hund...

brakaragg2.jpg


"Någon som vill ha min boll? :devil:"

Hon ser ut som nåt man INTE vill möta, ensam, ute på den Afrikanska slätten...!!!
I övrigt ser hon ut som nån man GÄRNA skulle vilja möta! :love:
Får man boka dig som tränare månne? Om vi skulle slinka förbi nån gång... Hur argsint är du? :angel:
Lena med Reeko, tokig Beauceron med koncentrationssvårigheter!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 929
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 037
Senast: Marje
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 554
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 089
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp