När ska hon föda?????

Boll

Trådstartare
Min katthona ska få kattungar när som helst.
För en vecka sedan kom det en liten slemklump från slidan på henne och hon fick en värk. Men inget mera hände.
Jag ringde vet. som sa att det är vanligt att det kommer lite slem/flytning från honorna en tid innan och att jag inte behövde vara oroli så länga det inte började lukta illa ellr honan fick feber, blev hängig och så.
Min lilla hona verkar må bra, fast hon är ju såklart lite tröttare än vanligt. Hon äter som en häst oxå.
Magen har sänkts och hon har fått lite större spenar. Hon slickar sig ofta i baken och på magen och är väldigt grinig mot vår ungkatt som hon innan har gillat väldigt mycket.
Enligt våra beräkningar så bör hon få snart (eller nu), men man blir ju orolig när inget händer....
Vill inte att det ska gå snett. Min lilla kisse får inte må dåligt förstår ni...
Jag känner mig som den oroliga maken till en höggravid kvinna :D

// Anna
 
Jag vil verkligen inte skrämma upp dig men min hona födde en död en vecka efter slemproppen,jag hade självklart varit i kontakt med vetrinären o de sa: så länge hon äter o dricker som hon ska så är det ingen fara.
Önskar att jag hade följt min "magkänsla" o åkt in iaf.
Det var bara en unge i magen o den var jättestor,ca:14 centimeter från huvud till rumpa,men iom att det bara var en så kom inte värkarbetet igån vilket resulterade i att den dog.
Jag skulle åkt in o gjort ultraljud eller röntgen. :(
 
Ooooh! Vad hemskt :eek:
Hoppas att din hona klarade sig bra iallafall!!!
Nu blev jag verkligen orolig!!
Det får inte hända min lilla snutta något.
Ringer nog vet. med en gång då så att hon blir kollad ordentligt!!
Tack för ditt snabba svar!

// Anna
 
Ja hon klarade sig men jag fick dra ut ungen..... :cry:
det var en blå liten kille....eller han var inte liten.. :crazy:
Jag visste ju inte om det var flera som ville ut,det var därför som jag handlade fort o drog ut den.Den satt fast med hela kroppen o halva skallen inne i henne,det var bara nosen o ögonen som var utanför.

Honan parades igen o födde två fina ungar efter det,hon har även fått ungar innan den döda,två kullar med vardera 3 o 2 ungar i varje kull.
Då är detta en van avelshona,om din katt inte fått bebbar innan så kan det försvåra saken....tror jag :confused:
 
Nu har jag varit hos veterinären och kollat min kisse.
Kattungarna lever och är tre stycken.
Vi röntgade för att utesluta felläge, men allt såg bra ut.
SKÖÖÖÖNT!!
De var normalstora men hade inte riktigt lagt sig i födsloläge ännu, så vet trodde att det skulle dröja några dagar.
Under tiden ska jag håla koll på honan så att inte avttnet går utan värkar och så att jag känner fosterrörelser och så.
Käns skönt att ha varit hos veterinären faktiskt! :p

// Anna
 
BRA!!! :D
bättre att gå en gång för mkt än tvärtom... :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 179
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 297
Senast: Viva
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp