När visste ni att det var dags?

Sv: När visste ni att det var dags?

Jag lånar tråden litegrann och undrar hur det känns dagarna innan det sätter igång?

Ökar sammandragningarna i intensitet och kommer oftare? (dvs. de sammandragningar som inte känns som mensvärk)

Eller blir det lite som "lugnet före stormen", så att sammandragningarna avtar och sen återkommer i form av förvärkar?
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Kände absolut ingenting.

Jag mocka ur en skitig box och magen blev hård och jag trodde de berodde på att jag ansträngt mig.
Jag var väldigt varm och min mamma såg på mig att det var dax.

Magen började ändra form 2 veckor innan ungefär.

Min bm sa att om max 2 veckor var jag mamma, sista besöket var det mkt starka hjärtljud och mitt blodtryck hade ökat. 1½ vecka senare gick vattnet!

det var först 4 timmar innan vattnet gick som jag anade att det var nått på gång men vägra tro på det.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Vattnet har gått precis när mina barn kommit ut.
När man har ont på riktigt och värkarna kommer regelbundet kan det vara dags att åka in.
Man känner när man har värkar. Man kan inte ta miste.
Är man tveksam så är nog inte värkarna så kraftiga än.
Man kan ta ett bad då och se om de avtar.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Tja för mig kändes värken bara *O*N*T*. Jag kan inte säga vad som gjorde ont eller hur, för det gjorde så j**la ont så det kändes liksom i hela magdelen. Jag hade så ont från absolut första värken. Jag hade inget mellanting eller värkar som stegrades, utan det bara kom.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

När jag vaknade på morgonen så var det lugnt i min mage. Jag märkte direkt att något var "fel". Inga sparkar. Den i magen var lugn hela dagen. Jag kände att det rörde på sig, men rätt så kraftlöst. Jag var nära att ringa in till förlossningen, men gjorde det inte eftersom att jag kände att barnet rörde på sig. På natten satt det igång. Jag vet inte om det hade med det att göra, men jag tror det :idea:

De sista dagarna hade jag liksom ont långt ned i magen. Jag kunde bara ligga eller stå för när jag satt så skar det som knivar nere i "mensmagen".

Jag fick också en mörkorange flytning de sista dagarna. Månne slemproppen som sakta gick? Den såg jag inte röken av ;)

Vattnet gick inte av sig själv.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Första gången fick jag värsta magonten å då menar jag RIKTIGT ont fattade inte först att det var det trodde det var nått jag ätit men det gick inte över å blev värre då förstog jag , nu sist vakbnade jag av typ kraftigare mensvärkar(känndes det som) som kom var 10:e min då förstog jag på en gång åkte in när jag hade 7 min emellan värkarna eftersom jag hade en bit å åka. Jag skulle nog kanske inte vänta tills vattnet har gått eftersom du oxå har en bit å åka när det har gått kan det gå väldigt fort för mig tog det typ en timme å då hade ju krystningsvärkarna satt igång oxå oedentligt.
 
Sv: När visste ni att det var dags?

Den bästa beskrivningen jag har hört hittills som stämmer på ganska många är att de känns som din mensvärk fast många gånger värre. Men de som har mensvärk i ryggen brukar få värkar i ryggen och får man mensvärk i magen brukar man få värkar i magen. För mej stämde det i alla fall. I början fattade jag inte att det var dags, det gjorde inte alls speciellt ont. Jag var jättekaxig när jag låg med ctg-maskinen och sa "ska det inte göra mer ont än så här?" och då sa sköterskan "vänta du..." haha och det tog inte så lång tid så gjorde det jävligt ont. Enligt våra bm skulle man komma in till sjukhuset om man 1. Hade värkar med 3-6 minuters mellanrum 2. Vattnet gick eller 3. Om man började blöda.
Mitt vatten gick inte förrän ett par timmar efter jag kommit in till sjukhuset (tack gode gud för det, slapp jag köpa ny madrass :D)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 397
Senast: Blyger
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: IngelaH
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 164
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp