Nästa bilstol?

Sv: Nästa bilstol?

Det finns nog en och annan som säljer bilstolar för framåtvänt åkande för små barn, men om du litar mer på svenska studier så är det bakåtvänt som gäller en tid till för Sam. Kan du inte åka till Sverige och köpa en stol, eller köpa en begagnad genom tex blocket eller andra ställen? konsitgt att irland inte kommit på att bakåtvänt åkande är det säkraste:confused:

Blev lite rädd när jag förstod att du undrade om han kunde sitta framåtvänd:o För han är ju inte så gammal, så det kan du bara inte låta honom göra :eek:

Finns det ingen bakåtvänd stol annars på Irland?

Är det bara i Sverige som man anser att 3 år, 1m och 15 kg gäller för framåtvänt åkande? Jag trodde att det var allmänt förstått runt om i världen vilket åkande som är säkrast :o
 
Sv: Nästa bilstol?

Jag vet inte om det bara är i Sverige men här är de inte alls lika strikta med någonting. Man ser mycket oftare än i Sverige barn som sitter utan bälte och kudde. Min man är ofta lat med att ta på sitt eget bälte, fast han har blivit bättre. Men jag skulle ALDRIG köra någonstans (förutom på mina egna fält) utan bälte.

Jag får väl leta upp en bakåtvänd stol åt honom. Ta hem från Sverige känns lite overkill, illa nog att jag måste släpa hans nuvarande babyskydd + vagn nästa vecka på planet.
 
Sv: Nästa bilstol?

Jag får väl leta upp en bakåtvänd stol åt honom. Ta hem från Sverige känns lite overkill, illa nog att jag måste släpa hans nuvarande babyskydd + vagn nästa vecka på planet.

Ska du till Sverige? NTF hyr ut både vagnar och bilbarnstolar. Även barnens hus, babyland och några fler.
 
Sv: Nästa bilstol?

Ja nästa vecka. Har funderat på att hyra, ska kanske kolla upp ntf. Men jag måste ju ha det när jag blir hämtad. Tack ändå, jag ska kolla upp det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 940
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 973
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp