Bukefalos 28 år!

Nästan en vanlig dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fyllt år idag. Via FB har det kommit in 10 pliktskyldiga grattis och sen kom hyresvärden över för en stund sedan med en burk honung som födelsedagspresent. Det är väl sånt hennes bin har samlat under sommaren.

För övrigt har dagen varit som vanligt. Strax före lunch åkte jag iväg till trädgårdsföreningen till deras växtbytardag. Jag hade med mig 7 välrotade Forsythia och 5 stora plantor murgröna. För dem kunde jag byta till mig lika många andra plantor men jag hittade bara 8 stycken som var av intresse.

Tack vare att jag fått med mig ett par bananer klarade jag mig utan lunch fram till 2. Tanken var att sedan åka ner till centrum och äta thaimat till lunch men det var stängt när jag kom dit. I stället gick jag in till pizzerian för att köpa en sallad men nä, jag ville inte ha någon. Men något måste jag ju få i magen så jag fuskade och köpte en måltidsbar. Sen åkte jag till Mekonomen för jag tänkte att jag äntligen skulle komma till skott med att rostskydda bilen. När jag kom dit hade de stängt en kvart innan :down:. Så jag åkte hem.

Sen satt jag bara och häckade några timmar innan jag orkade lyfta på baken och gå en långpromenad. Det soliga vädret vi haft tidigare under dagen hade blivit grått och regntungt.

Men vad äter man till middag på sin födelsedag då? Tja, det blev vegetarisk ravioli, människors motsvarighet till kattmat :cautious: . Jag orkade liksom inte laga mat.

Annars då? Ja, jag har glott på hästannonser och kärat ner mig i en häst. Men, men, det är inte läge att köpa häst. Jag har glott på husannonser också. Det finns några i närområdet som kan passa min plånbok, men det är alltid något som är fel med dem. Jag kan inte se mig själv bo i någon av dem livet ut. En hade jag funderingar på att åka och titta på i morgon då det är visning, men sen insåg jag att huset saknade dusch och då blev det ett fel för mycket. För skojs skull har jag också kollat på vilka sorts ruckel man kan få för under 200 tusen runt om i landet. Jag hittade en skokartongsliknande brun barack för bara 115 000 i Blekinge. Tomten såg okej ut så det var väl den som var mest intressant, men förmodligen så går det att bo i huset också. Allt basic tycktes finnas. Men det är klart, skicket går inte att bedöma när man inte sett det i verkligheten.

Ibland funderar jag på att bygga mitt eget hus så jag får ett hus som jag vill ha det. En hake är att de färdiga modulhusen som finns är så tråkiga. Jag vill ha mansardtak och det har jag aldrig hittat på dem. Jag har funderat på att bygga ett halmbalshus också. Men det kräver fler arbetstimmar. Och oavsett hus så tror jag faktiskt inte att jag orkar bygga det själv. Jag har ju ett heltidsjobb att sköta också (och fattar inte hur andra självbyggare löser det med jobb.) Det är dessutom så mycket att fundera på och sätta sig in i med ett husbygge att jag fastnar redan där. För att inte tala om vad det kommer att kosta...

Nåväl, jag blir nog kvar här till nästa sommar i alla fall. Men jag känner mig rastlös.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 946
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp