Nät boxar...

LinnK

Trådstartare
Har hört om ngn som har det.
Hur funkar det eg.?
vad är nätet gjort av osv?

är otroligt nyfiken! :)
 
har aldrig hört om det... låter lite märkligt :crazy:
men är hela väggen av kraftigt nät då eller??? eller bara ovanför den vanliga väggen???
 
Har sett boxar med nät istället för galler på ett ställe! Det var hundgårdsnät och såg ju lite lustigt ut, men å andra sidan finns ingen risk att nån mule eller liten hovsing fastnar. Vanliga boxväggar nertill o nät upptill, ända upp i taket (iofs inte så högt i tak).

Det var på ett stuteri/seminstation och inne i den delen där undersökningsspiltan var. Några boxar på rad där stona stod på vänt.

Eftersom nätet är lite silverfärgat i sig så blir det ju ganska ljust o genomsläppligt.
 
Ja, just ja, det var väl någon som berätade om att h*n hade sådant material till boxarna.
Ja blev också rätt nyfiken.
Måste leta upp den tråden igen.
 
Det är gjort av samma nät som sitter runt fotbollsplaner och andra inhägnande stålstängsel.. Gottfrid tror jag att jag minns att h*n som har sådant heter här på buke..

h*n har ingen boxvägg i trä utan bara nätet som ger efter när hästen sparkar samtidigt som man kan kolla genom hela boxraden från ena sidan :D

och så ska jag ha det sedan när jag bygger stall oxå, nätet finns att köpa på de flesta byggvaruaffärer, järnvaruaffärer och så finns det på granngården (iaf här i gävle)
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
899
Senast: a1agnlju
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
811
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 002
Senast: Tilde789
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 809
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp