Z
Zamantha
Jag har en åring på foder just nu. Vi har inte klippt bort familjelyckan på honom än då den inte kommit ned än, så han är fortfarande hingst. Den senaste månaden har han börjat bli lite kaxig och så vilket är helt naturligt, så kulorna är väl på väg kanske... :smirk: Men det som är det riktigt jobbiga är att han HELA TIDEN ska hålla på och nafsa på en! Jag har sagt ifrån ordentligt ett antal gånger, och det går väl lite bättre, men det är fortfarande jobbigt! Han förlorade sin mamma vid födseln så han är uppfödd på flaska vilket förklarar beteendet lite. Han har ju inte fått den där respekten för människor från början. Men har ni något tips på hur man kan bli av med detta? Hur ska jag säga ifrån? Hur kan jag få honom att respektera oss tvåbenta på ett bra och schysst sätt? Gillar INTE att behöva dra till honom eller som vissa gör sparka till en. Det skulle kännas så fel, men kan det ändå vara det som behövs? Bättre kanske att säga till en eller ett par gånger STENHÅRT och därmed basta? *bara undrar*
Sen en annan sak; han äter på min andra hästs svans om jag inte har flätat den innan utsläppet på morgonen. Kan man ha i något i svansen o få honom att sluta? Då min andra häst har haft en väldigt tunn svans och börjar få bättre nu är jag väldigt rädd om den så det får inte skada den!
Tacksam för alla tips!
//Z
Sen en annan sak; han äter på min andra hästs svans om jag inte har flätat den innan utsläppet på morgonen. Kan man ha i något i svansen o få honom att sluta? Då min andra häst har haft en väldigt tunn svans och börjar få bättre nu är jag väldigt rädd om den så det får inte skada den!
Tacksam för alla tips!
//Z