Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ja, det kan ju vara så, Sleepan kanske vet bättre men den går utmärkt att ta bort med vanlig iaf! Håller tummarna att det går bra för dig, den fungerar ju för många! Och naglarna blir verkligen starka!

Låter ju åtminstone lovande! :)

Provade lite vattenkonst idag då sista tentan i utbildningen gjordes idag (en del tid över).
Så, här är resultatet på mitt första försök. Var lite kämpigt att få till det ibland :p
901656_806473839366069_852260854_o.jpg

1957920_806473849366068_1221844265_o.jpg

Alla lack från Mavala
Bas; Super Base och därefter Vit
Färgmix; Trinidad, Riga och Deep blue
Överlack; Seche vite

Senast ändrad:

Klån

Vad tycker ni om "nordic cap"? Star nails?

Har nyligen köpt10 (!) kr st 11 ml och täcker helt ok. Funderar på att köpa fler. Köpte orange tvärt fanns den inte i min favorosaton

Jag har.. öhm.. typ 8 sådana lack :D Lätt att få på bra, men krävs två lager för att det ska bli tillräckligt med färg, torkar inte allt för långsamt och håller länge bara man har ett hyfsat överlack.
Så ja, när jag ser det i färger jag vill ha så tvekar jag inte att köpa det.

Vad häftigt!

/En som inte har en blekaste aning hur man kan få till mer än en färg på naglarna.

Googla på watermarble! Extremt tidsineffektivt, men blir coolt! Sysslade med det när jag gick på gymnasiet, men gav upp efter ett tag för att det tog sån tid :angel:

Det beror på hur lat man är. :angel:
Ibland doppar jag tumme+lillfinger och pek-, lång- och ringfinger tillsammans och då blir det ju endast 4 dopp totalt = inte såååå lång tid. ;)
Men ska man ha något speciellt mönster centrerat på nageln så tar det ju 100 år.

*kl*

Lite OT, men är det någon av er som kommer ihåg om man får ha nagellack eller ej när man sövs för undersökning? Tänkte på att de säkert vill ha såna där syremätningsmojänger på och jag har för mig att någon sköterska sagt till min en gång att det var svårt att mäta om naglarna är lackade...
Mina naglar behöver målas om, men jag orkar inte bry mig om det ifall jag ändå måste ta bort det imorgon kväll :p

*kl*

Lite OT, men är det någon av er som kommer ihåg om man får ha nagellack eller ej när man sövs för undersökning? Tänkte på att de säkert vill ha såna där syremätningsmojänger på och jag har för mig att någon sköterska sagt till min en gång att det var svårt att mäta om naglarna är lackade...
Mina naglar behöver målas om, men jag orkar inte bry mig om det ifall jag ändå måste ta bort det imorgon kväll :p

Min mor sövdes nyligen och de sa inget om nagellack då, däremot sa de att det var lite bökigare att ta pulsen(?) när någon hade nagellack. Hon valde i alla fall att inte ha något lack på när hon skulle sövas.

När jag blev inlagd för operation efter ett benbrott så kom sköterskan med nagellacksborttagning så fick jag snällt ta bort det innan. Jag vet dock inte om det var pga sövningen, operationen eller syremätning/pulsgrejen.

Snyggt och jag får lite av en hippie-känsla! :)

Det blev ju jättefint! :D

Vad häftigt!

/En som inte har en blekaste aning hur man kan få till mer än en färg på naglarna.
Tack hörni!
Blev över förväntan till och börja med men sedan blir man ju mer och mer självkritisk ;) Men jag får ändå se det till att det bara var första gången och nu har jag ju mer koll på hur man gör! Körde dessutom med vanligt vatten och inte flaskvatten vilket bara det kan ge större problem :P

Jag är kär i min vänstra tumme! -tänk om alla naglar hade kunnat få se ut så :d

Det beror på hur lat man är. :angel:
Ibland doppar jag tumme+lillfinger och pek-, lång- och ringfinger tillsammans och då blir det ju endast 4 dopp totalt = inte såååå lång tid. ;)
Men ska man ha något speciellt mönster centrerat på nageln så tar det ju 100 år.
Hahha jag körde 100-års-metoden på dessa, så ja, jag satt väl hela kvällen/natten eller nått. Men blir nog ett snabbare experiment nästa gång :D

Jag har googlat på Trind men jag fattar inte om det räcker med att använda nail repair eller om man måste köpa hela perfect system-kitet?
Tilläggas bör att jag har typ alla problem de listar i problemlösaren på sin hemsida - mjuka, sköra naglar som växer långsamt och flisar sig, dessutom blir de buckliga och kan flisa upp sig halvvägs in mot nagelbandet några veckor efter att jag använt nagellack...

*kl*

Snart dags att fila ner naglarna igen... men det är ju lite synd så tänkte de kan få hänga med som de är i ett par dagar till. :angel:

5ocg28.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 292
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka