Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

har läst mig till att det kan vara väldigt vanskligt (?)... VIlket märke/sort använde du?

Men thinner, ingen som har input?

Oh, får prova det! Som det är nu är det ju oanvändbart, så skadar inte att prova :)

Jag har Seche Vites thinner.
Funkar fint och säljs på Kicks, men billigare på Ebay.
Sen vill ju en del inte använda Seche för att den innehåller formaldehyd, men det ska vara väldigt små mängder, vad jag förstått. :)

*hoppar in i tråden*

Någon har tips på hur man gör gradient med gellack? Det är liksom för tjockt för att svampa :cautious: Nu försöker jag med pensel men tycker det är svårt att få till...

*kl*

Mina naglar är i uselt skick just nu, men eftersom jag var hemma hos en vän som skulle lacka sina naglar så blev det omöjligt att låta bli att själv göra något. Hon hade massor av färger och lack som jag inte har, sååå, det här är resultatet av en stunds beslutsångest :p :
d9a0b4d8c0d411e394bb0002c95462f8_8.jpg

Jag tror jag ställde frågan tidigare i tråden utan svar så nu är jag jobbig och försöker igen ;)

Upplever att mina naglar fått sämre kvalitet sen jag började använda lack regelbundet. De skivar sig liksom längst ut på topparna, även när de är kortklippta. Vad gör jag för fel?

Så får jag också, men är noga med att använda en nagellacksborttagare utan aceton och oljar in naglarna med nagelolja mellan varje lackning. Då håller de sig fina :)

Sant sant. Blir att handla thinner o kolla hur det blir.

BTW så här blev det fula orangea lacket med svart bakgrund.
Fortfarande svårjobbat o fortfarande tre lager, i mina ögon inte snyggt, men nu blev det inget oragne alls utan grönt? vad kan det bero på?
10011164_10152250930731461_800938364647752195_n.jpg

FYI: sju lager lack (trind - svartx2 (charisma) - orange glitterlack (models own) - seche vite)

Så får jag också, men är noga med att använda en nagellacksborttagare utan aceton och oljar in naglarna med nagelolja mellan varje lackning. Då håller de sig fina :)

Ok! Så det har främst med borttagningen att göra?
Nagelolja äger jag ingen.. Får kolla upp det :)

Jag upplever det inte vara borttagningen, utan nagellacken i sig, som sliter på naglarna. Ett bra underlack skulle jag satsa på. Jag använder Trind nagelförstärkare då jag har samma problem, tycker den funkar toppen som underlack också.

Förtydligande: HADE samma problem, det är borta nu :)

Senast ändrad:

Funkar thinner i gamla lite intorkade lack med? Finns det på kicks eller dyl. affärer?

Svar ja på båda frågorna. Jag har en thinner från OPI (billigare än Depends i och med större flaska) som jag haft i säkert 3-4 år nu, den tar aldrig slut då det behövs så lite, och den är så användbar! På grund av den så slänger jag aldrig nagellack för att de har blivit gamla och sega.

Jag håller med om ett vårdande underlack kan vara den enklaste vägen att gå, jag gillar min dip-in remover och vägrar byta :p

Värt att notera är att vissa får allergiska besvär av Trind, det betyder inte att du behöver få problem MiniLi men tycker att en varning kan vara på sin plats. Om det bränner när du använder det, ta bort direkt!

Jag använder mig av Essie - Sensitivity Base Coat och tycker det funkar bra faktiskt, mina naglar kan annars skiva sig om jag använder mycket nagellack (vilket jag gör). Köper den superbilligt via eBay!

har läst mig till att det kan vara väldigt vanskligt (?)... VIlket märke/sort använde du?

Men thinner, ingen som har input?

Inget speciellt märke/alla möjliga haha.
Har alltid gjort så oavsett märke på borttagning och nagellack. Har fungerat bra!

Tycker inte det ser dumt ut alls faktiskt! :) Synd att det krävdes så mycket som tre lager bara. :/ Annars hade jag gärna haft ett likadant!

Svar ja på båda frågorna. Jag har en thinner från OPI (billigare än Depends i och med större flaska) som jag haft i säkert 3-4 år nu, den tar aldrig slut då det behövs så lite, och den är så användbar! På grund av den så slänger jag aldrig nagellack för att de har blivit gamla och sega.
Tack för svaret! Kanske får inhandla något sånt då :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 288
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka