Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Köpte ett superfint Isadora Sugarcrush sommarlack i persikofärg idag och visade stolt upp det för killen och sa att det kommer vara suuuuuperfräscht på sommaren, hans ironiska kommentarer?
"Jag tyckte det såg lite tomt ut på din nagellackshylla" & "Det är många nagellack du ska använda i sommar…"

:D

Hahah klockrent :rofl:

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

För mig blev det så att det stärkande lacket brände på fingrarna när jag härdade UVlacket. Har testat tre olika...

Dessutom lossnade gelen för det kom in fukt och annat mellan nageln och gelen där det stärkande absorberats/släpper.

När jag dessutom tänker efter så blir det större risk med mögel osv... :-o

Hm, då skippar jag nog det..
Mögliga naglar vill ju ingen ha, även om jag gillar grönt :D

Putt putt! Känns som att denna tråd börjat hamna lite långt bak. Jag har inte haft lust/ork att göra något roligt med mina naglar på flera veckor, men idag tänkte jag ta tag i det! Frågan är bara vad jag ska hitta på... Sitter och funderar över om jag ska orka kladda med att göra "water marble", någon typ av marmorering utan vatten eller måla något mönster. Vad tycker ni? :D

@Therese1988 Gör en water marble! Och visa upp här :D Tycker de är så tuffa!

Själv har jag bitit ner mina naglar. Suck! Får aldrig bukt helt på bitandet. Om en nagel har gått av tycker jag ändå det blir så osymmetriskt och fult att jag inte kan hålla mig från att bita ner resten. Suck! Ska på med trind, fila dem fina igen och sen smeta på något nagellack så de kan växa ut igen.

@cherie Ska bli! Måste tänka ut någon fin färgkombination och experimentera så de lacken funkar tillsammans i vattnet. Det är lite omständligt, men fint blir det. :)

(Ena anledningen till att jag inte orkat ta hand om mina naglar på ett tag, är att båda långfingernaglarna gått av ganska långt ner och blev typ 0,5 cm kortare än de andra = fult, men jag ville inte kapa ner alla så långt.) :cry::mad:

Nu så! Gjorde ett försök till water marble med blått, neongrönt, neonrosa + svart. Färgerna ser lite dassiga ut på bilden (pga bristande belysning och den där stora "lampan" i himlen har slocknat) och den gröna ser mer gul ut. Men men. Också spännande att det ser mer ut som pastellfärger på den ena handen, fast jag gjorde likadant på båda. Här kommer iaf bilder på båda händerna:
20140426_211001.jpg

20140426_210645.jpg

Förlåt för stora bilder, men jag har inte lärt mig det här nya forumet ännu och fattar inte hur jag kan göra dem mindre. :o

Pajade några naglar när jag hindrade mig själv från att falla ner i en å här i veckan och då filade jag ner allihopa och de två mest skadade naglarna, som revs av lite tokigt snett in mot nageln har jag limmat fast en gellacks-tip på dels för att skydda själva nagelkanten men också för att det inte ska se helt freakigt ut, men har alltså inte gelat (nytt ord där ja) dem och nu är alla naglar korta och med en inte direkt perfekt fransk manikyr på, men de växer ju ut och ser inte allt för anskrämliga ut ändå även om de inte är supersnygga heller :angel:

Här en av de som klarade sig undan och är helt hel om än nerfilad och bara lite snabbt målad, men alla 10 naglar är såklart i samma stil :D

140426-fransk_zpse311d729.jpg

Sitter och lagar en stackars pekfingernagel nu. Den är redan kort så jag är inte jättepeppad på att klippa av den halva centimeter som fläkts upp. Sååå irriterande. :p
Får hoppas lagningen funkar och sitter ett tag i alla fall. Försöker göra den efter konstens alla regler iaf. Sen ska Flash Black från Layla på. Det är så najs!

Provade med sån där silkesfibergrejs, men nä det fick jag inte att funka men tipparna funkar och sitter bra så de lär jag ha tills naglarna vuxit ut sig igen.

Idag var jag inne på Åhlens och upptäckte ett erbjudande på Depends gelkit, nämligen halva priset (235 spänn). Så jag köpte en sån och fick den plomberad så jag kan fundera i lugn och ro här hemma om jag vill ha den eller inte. Så, vad säger ni? För eller emot?

Både för och emot. Hade inte borttagningen varit så jävlig hade jag varit bara för. :p

Kl

Så jävla irriterad. Lagt en timme på att fixa naglarna nu, och när jag la på topplacket försvann nästan all holografisk effekt från naglarna. Haha.

Edit: Eh, Nähä. Allt holopigment hade visst lagt sig i botten av flaskan :p
Jävla skit. Haha.

Så här ser det ut just nu.
Stärkande baslack, aquabase, tre lager lack, ett lager Seche och sen ett lager av hololacket till, eftersom jag ju klantat mig. Haha. Lär lägga ett lager till plus topplack imorn, för det hinner jag inte nu. Helt klart big fail. :p

@Sleepan Topplack på holo förstör alltid effekten :( Jag brukar lägga nåt lager holo, ett lager topplack (för hårdhet och jämnare yta) och sen ett-två lager holo igen för effektens skull

Vart köper ni gellacks tipparna? Har kollat på H&M och några sådana men hittar inga! Och ungefär vad kostar dem? Funderar på att ha sådana fast inte med gele utan enbart tipparna och sen gellack över, det borde väll hålla? Iallafall tills mina naglar har växt ut lite mer :)

@Sleepan Topplack på holo förstör alltid effekten :( Jag brukar lägga nåt lager holo, ett lager topplack (för hårdhet och jämnare yta) och sen ett-två lager holo igen för effektens skull

Det är väldigt olika det där. Detta lacket funkar med topplack egentligen, men nu hade jag ju gjort lite fel som inte skakat flaskan, haha. :p

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 178
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka