Nagellackskonst! *Bildtråd*

Juldesign.. typ.. eller nåt.

10653702_10153401444422542_5708822814357204672_n.jpg

10885058_10152929954217456_7596169580870756324_n.jpg

Jag var på mellandagsrean och shoppade lite. Tumme och lillfinger är dock från Depends nya "glitter collection" och jag ÄLSKAR dom. Heltäckande glitter, blir lite sådär strävt. Alla lacker i collectionen hade inte riktigt samma egenskaper dock, men jag är helt kär i dom här två. Älskar, älskar, älskar!

@Houdinie Frihandar efter min egen nagellinje för det mesta och lägger då lacket ca en mm längre ner på nageln än vad linjen är vilket går fint eftersom jag inte har något färgat underlack = syns tydligt var linjen går, fast ibland tejpar jag. Antingen rakt över eller med fransk manikyrtejpremsor som nån gång ibland finns att köpa i lokala parfymeributiken som också har nagelgrejor och lite annat pyssel :)

Jag har letat överallt i tre städer efter Wine crush men inte hittat det förens jag öppnade mammas badrumsskåp!
Där stod den och jag fick ta den för hon använde det inte!

Haha, åh vad gött!! :)

Kl

Själv har jag sååå tråkiga naglar. De bara går sönder... Måste börja bli noga med att olja in dem, men det går sådär so far :p
Vill ju ha långa naglar till nyår, men det är lite sent nu :p

Åh vilken härlig tråd detta är att läsa! Ni lägger in så fina bilder, och jag känner mig bara lat som inte gör det haha.. Har inte gått en dag utan målade naglar sedan i somras och är förvånad över vilken kvalité de börjar få. De senaste gångerna har lacket dessutom sett lika fint ut efter så mycket som 8-9 dagar, det enda har varit lite slitage på den wrapade kanten längst fram när jag valt att ta bort det. :) Har inte tid att måla dem så ofta nu, så det är ju skönt att de ser okej ut länge iaf!

Nyårsmanikyren är redan fixad så jag hoppas den håller sig fin till dess! För dåligt ljus för att fota nu, men det är rejält med silverglitter och även lite guldglitter ovanpå. Ska se om jag kan få tummen ur och ordna bild i dagarna :p

Jag ska fixa mina under dagen. Har fortfarande min grape med bling och ränder, men ikväll blir det nog blått glitter och silver :)

10409564_10152937193217456_3478817701487326466_n.jpg

Nyårsfina naglar. Glittret är från Depends nya collektion. Jag ÄLSKAR det. Har bara två lager på bilden, ett hade nästan räckt. Det är glitter i klar bas men så himla mycket glitter så det nästan blir täckande. Det är en limited collektion så passa på om ni är sugna. Jag älskar det så mycket så jag kanske köpte en flaska till..eller två :angel:

Gott nytt år på er! :banana:

Funderar lite småseriöst på att göra en nagelförstärkning för första gången då jobbet verkligen sliter på mina stackars naglar.
Har rätt tunna naglar alltid och använder alltså som underlack ett stärkande klarlack och det brukar räcka, men fastän jag använder handskar i mesta möjliga mån så räcker det inte, naglarna har blivit mjukare och böjer sig alltså lättare vilket ju leder till att tipparna också lättare går av där i gränsen till fingertoppen och det är ju inte så roligt när jag sköter dem efter konstens alla regler och vill ha dem fina och inte är det skönt heller när sånt händer :down:

Tänkte mig då göra en förstärkning i stil med fransk manikyr, men kan man måla dessa med vanligt lack och byta tippfärg som vanligt nån gång ibland :confused:

Tänkte du göra en förstärkning på salong? Lack kan du ju måla ovanpå, bara att vara noga med vilken typ av remover du använder sen.

Funderar lite småseriöst på att göra en nagelförstärkning för första gången då jobbet verkligen sliter på mina stackars naglar.
Har rätt tunna naglar alltid och använder alltså som underlack ett stärkande klarlack och det brukar räcka, men fastän jag använder handskar i mesta möjliga mån så räcker det inte, naglarna har blivit mjukare och böjer sig alltså lättare vilket ju leder till att tipparna också lättare går av där i gränsen till fingertoppen och det är ju inte så roligt när jag sköter dem efter konstens alla regler och vill ha dem fina och inte är det skönt heller när sånt händer :down:

Tänkte mig då göra en förstärkning i stil med fransk manikyr, men kan man måla dessa med vanligt lack och byta tippfärg som vanligt nån gång ibland :confused:

Depends röda remover är för att ta bort lack på lösnaglar, så den kan du använda när du ska byta lack. Men det är bara att köra på, ha fransk tills du tröttnar o sen kan du måla franskt i andra färger :)

Är hjärnan trög så får naglarna lida :banghead::banghead:

Kom på att jag har ju tippar som jag använder ibland när jag vill ha längre naglar för nån dag eller så och de skyddar ju mina egna tippar också naturligtvis, så jag rotade lite i gömmorna, fann dem och nu är det tippar på :D

Alla Depend-lack kostade 10 kr/styck på Åhléns :banana: Fanns inte jättemånga färger kvar som tilltalade mig så det blev
"bara" 3 nya!
IMG_9263_zps5f0e4735.jpg

Jag tror de säljer ut dem då de börjat med någon ny variant som heter O2. Ska tydligen släppa igenom mer syre till nageln än vanliga lack. Någon som provat?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 164
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V