Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag har ett helt nytt lack i skåpet som jag vunnit på Tradera, men jag har inte öppnat det, för jag ångrar att jag vann det. Jag inser nu i efterhand att jag inte kommer bli överens med den färgen.

Så är det någon här som är intresserad av att köpa Your villa or mine? (OPI) för 50kr plus frakt? (30 kr för ett vadderat kuvert). Jag vann det för 60 kr, frakten kostade 30.

Alla Depend-lack kostade 10 kr/styck på Åhléns :banana: Fanns inte jättemånga färger kvar som tilltalade mig så det blev
"bara" 3 nya!
IMG_9263_zps5f0e4735.jpg

Jag tror de säljer ut dem då de börjat med någon ny variant som heter O2. Ska tydligen släppa igenom mer syre till nageln än vanliga lack. Någon som provat?

O² har funnits länge, bl.a på apoteken. Tror inte de ska byta ut vanliga formulan mot dem?
De har ju nyligen kommit med hybridlacken dock, men vad jag förstår det som så ska både de och de vanliga finnas? :)

Fina lack du köpt! :)

O² har funnits länge, bl.a på apoteken. Tror inte de ska byta ut vanliga formulan mot dem?
De har ju nyligen kommit med hybridlacken dock, men vad jag förstår det som så ska både de och de vanliga finnas? :)

Fina lack du köpt! :)
Jasså, det har jag missat! :) Trodde de skulle bytas ut eftersom alla hyllor var tömda från de gamla lacken och bara O2-lacken fanns där, men då är det säkert inte så (det vore ju lite märkligt om inte annat).

Tack! :)

Jasså, det har jag missat! :) Trodde de skulle bytas ut eftersom alla hyllor var tömda från de gamla lacken och bara O2-lacken fanns där, men då är det säkert inte så (det vore ju lite märkligt om inte annat).

Tack! :)

Det låter ju onekligen som att de ska bytas ut, så jag ska inte svära på det. Men såg att Depend kommit med nya vårjacka, så det låter skumt om de skulle bort. Vi får väl se, helt enkelt :p

Köpte lite akrylsaker från en skitbillig hemsida och fick hem det för ca en vecka sedan. Gjorde naglarna redan samma dag och är faktiskt rättså nöjd fast det var första gången! Det var svårare att få en bra "blandning" än jag trodde. "Alla" på nätet (youtube videos haha) sa att man skulle dra av penseln en gång på ena sidan före man tog "tre" tag i pulvret. Nä, det gick f*n inte utan då blev hälften torrt. Så nu blir det att ta två tag i pulvret eller bara dra av "halva" penseln på ena sidan för att det ska bli rätt. Men på ringfingret (började på tummen) på "rätt" hand så började det bli bra. Sen på "fel" hand blir det ju aldrig bra haha. Blev att fila mycket men jag är rättså nöjd! Hade dem mycket längre den första dagen, men insåg sen att det inte gick att skriva på datorn så jag klippte ner dem, filade om dem lite och satte sen på bättre lack.
Har nu på Depends Gellack (och ja, jag använder fortfarande dem utan problem haha), svart eller rosa som grund, och sen glitter på. De glittrar mycket mer i verkligheten, speciellt när det är mörkt! Då glittrar det svarta otroligt mycket! Nu är det bara att vänta tills mina egna naglar växer ut så jag inte behöver ha tippar (tycker det blir mycket svårare att få till en bra form då)! Och jag vet att jag inte satte gellacket helt perfekt vid nagelbanden. Men var sjuk och ville bara bli klar haha x)

2iuxszo.jpg

Mina senaste manikyrer:

Ursäkta torra fingrar på bilden ovan.

Just nu är de mellanlånga (om mittenbilden är min take på långa naglar, vill aldrig ha dem längre än så så jag klippte ner dem efter den manikyren) klarröda.

Jag dras mest till nude och glitter just nu, och Essies Bahama mama som jag kört en hel del på i vinter.
Jag längtar till våren då jag kan grotta in mig i pastellblått, mintgrönt och korallfärger igen :love:

10410153_10152997064467456_1698319752240472866_n.jpg

Jag provade mig på nagelfolie igen. Hittat bästa limmet: Kami nail foil adhesive. Lättjobbat!
Överlacket brukar alltid sabba det hela för mig. Färgerna suddas ut och blir tråkiga. Nu testade jag ha trälim på folien, lät det torka ordentligt och sen vanligt överlack. Bästa resultatet hittills av allt jag provat. Visst tar det bort lystern lite och holografeffekten, färgen blev lite ljusare också, men helt klart bäst.

Överst till vänster är underfärgen, höger är enbart folien och längst ner är färdig produkt dagen efter jag hade på det.

Tips på överlack till folie annars?

10410153_10152997064467456_1698319752240472866_n.jpg

Jag provade mig på nagelfolie igen. Hittat bästa limmet: Kami nail foil adhesive. Lättjobbat!
Överlacket brukar alltid sabba det hela för mig. Färgerna suddas ut och blir tråkiga. Nu testade jag ha trälim på folien, lät det torka ordentligt och sen vanligt överlack. Bästa resultatet hittills av allt jag provat. Visst tar det bort lystern lite och holografeffekten, färgen blev lite ljusare också, men helt klart bäst.

Överst till vänster är underfärgen, höger är enbart folien och längst ner är färdig produkt dagen efter jag hade på det.

Tips på överlack till folie annars?
Snyggt! Hur gör man? :D

Snyggt! Hur gör man? :D

Du måste ha speciellt nagelfolie och lim. Jag älskar ju det här nya jag köpt "kami" men finns olika. Går ofta att köpa set med nagelfolie och lim i samma. Jag köper mitt på Ebay, men finns lite överallt. Jag köper nagelfolie på rulle, inte småbitar.

Sen målar man först nagellack som vanligt. Gärna i liknande färg som folien (folie finns i ALLA möjliga färger och mönster som man bara kan tänka sig) för då syns det inte lika bra om det blir lite sprickor. När nagellacket är helt genomtorkat, vänta gärna en stund till.
Sen tar man limmet och målar ett tunt lager på nageln, man väntar tills det torkat så det blir klibbigt. Med mitt lim tar det 2 minuter ungefär. När man stryker på limmet är det vitt, det torkar till helt genomskinligt.
Sen lägger man foliebiten med mönstrade sidan uppåt på nageln och försöker täcka hela nageln och undvika sprickor, rynkor. Man behöver inte täcka hela nageln om man inte vill, kan ju göra små fläckar eller streck eller vad som, folien fäster bara där du har lim.
När folien börjar släppa från övre lagret så drar du bort skyddspappret. Är lite som vattentatueringar när man var liten, eller gnuggisar.
Sen väntar man en stund och efter det överlack. Man ska INTE använda snabbtorkande överlack, det förstör folien. Olika lack funkar mer och mindre bra. En del skrynklar folien, en del förstör färgerna. Man får prova sig fram. Man kan såklart vara utan överlack men då försvinner folien snabbt.
Ett tips är att söka "nailfoile" på youtube, finns massa filmer. Det är pilligt i början så får nog träna en del innan det blir bra. Jag får fortfarande massa sprickor

Du måste ha speciellt nagelfolie och lim. Jag älskar ju det här nya jag köpt "kami" men finns olika. Går ofta att köpa set med nagelfolie och lim i samma. Jag köper mitt på Ebay, men finns lite överallt. Jag köper nagelfolie på rulle, inte småbitar.

Sen målar man först nagellack som vanligt. Gärna i liknande färg som folien (folie finns i ALLA möjliga färger och mönster som man bara kan tänka sig) för då syns det inte lika bra om det blir lite sprickor. När nagellacket är helt genomtorkat, vänta gärna en stund till.
Sen tar man limmet och målar ett tunt lager på nageln, man väntar tills det torkat så det blir klibbigt. Med mitt lim tar det 2 minuter ungefär. När man stryker på limmet är det vitt, det torkar till helt genomskinligt.
Sen lägger man foliebiten med mönstrade sidan uppåt på nageln och försöker täcka hela nageln och undvika sprickor, rynkor. Man behöver inte täcka hela nageln om man inte vill, kan ju göra små fläckar eller streck eller vad som, folien fäster bara där du har lim.
När folien börjar släppa från övre lagret så drar du bort skyddspappret. Är lite som vattentatueringar när man var liten, eller gnuggisar.
Sen väntar man en stund och efter det överlack. Man ska INTE använda snabbtorkande överlack, det förstör folien. Olika lack funkar mer och mindre bra. En del skrynklar folien, en del förstör färgerna. Man får prova sig fram. Man kan såklart vara utan överlack men då försvinner folien snabbt.
Ett tips är att söka "nailfoile" på youtube, finns massa filmer. Det är pilligt i början så får nog träna en del innan det blir bra. Jag får fortfarande massa sprickor
Vad spännande! Ebay är verkligen bra när det kommer till nagelprylar :up: Ska absolut beställa hem och prova. Är det svårt att ta bort eller funkar vanlig nagellacksborttagning? (Tänkte mest på limmet).

Vad spännande! Ebay är verkligen bra när det kommer till nagelprylar :up: Ska absolut beställa hem och prova. Är det svårt att ta bort eller funkar vanlig nagellacksborttagning? (Tänkte mest på limmet).
Leta gärna efter Kami limmet. Lite dyrare men SÅ mycket lättare att jobba med. Med fel lim blir det gärna kaos.

Själva limmet är vattenbaserat så det är inte alls svårt att få bort. Skulle du få lim på fingret är det bara att ta bort med vatten, så man tar bort nagellacket som vanligt.

Ja Ebay har massor, massor. Bara sök nail foile. Men du ska inte ha de som ser ut som urklippna nagelbitar utan de som säljs på rulle. Hoppas det funkar bra!

Man ser/anar skarvarna av tipparna lite, Hade lite beslutsångest över vilken färg jag skulle måla tipparna :nailbiting: så för nu så blev de vita, fast inte kritvita då utan en egenmixad vit/beige/rosa färg :)

150118-klor_zps460069c7.jpg

Såg att några skrev att isadoras sugar crush lack inte finns i butik men de finns o beställa på bubblebox :)
Brukar beställa därifrån :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 164
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka