Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag veeeet!! :D
Men har ju dåligt samvete för dem som blev kvar :nailbiting: Kanske måste ta en sväng imorgon med? :angel:

Jag veeeet!! :D
Men har ju dåligt samvete för dem som blev kvar :nailbiting: Kanske måste ta en sväng imorgon med? :angel:

Men! SJÄLVKLART måste du gå förbi imorgon och rädda de som blev kvar! Själv har jag hört talas om ett det finns ett utsatt OPI matte top coat som mår riktigt dåligt och som vill flytta in hos mig :angel:

Finns det nåt värre än mobbade nagellack? Det går ju inte att gå förbi en rea-låda med en massa hemlösa stackare i fina färger utan att ta med sig minst två hem (dom måste ju ha en kompis annars blir dom ju mobbade i sitt nya hem också :angel: ). Ibland önskar jag att jag hade fler fingrar så man hinner med att använda alla oftare :D

Jag var faktiskt också mycket snäll, hittade ett Depend med Cracked Effect för halva reapriset som fick komma med hem :D Halva reapriset liksom!! Funderar på att testa det ikväll. höhö

kl

Haha, vilken tur att ni är så snälla! ;)
Jag brukar också förbarma mig över mobbade nagellack i rea-lådor. En av mina favoritnyanser på nagellack (jättefin lila), hittades i en sådan låda för heeela 12 kr! Viva la Diva, tror jag det heter. Jag har aldrig köpt det märket innan, men jag var ju tvungen när det var så fint och så billigt. :d

Idag har jag fått paket! :banana:
Beställde från nail supplies för en vecka sedan och idag dök det upp.
Bildbevis:

20140128_174633.jpg

Från vänster: Tiffany Case, Kiss me at midnight, Alcatraz... Rocks, Extravagance och Crush crush baby. Extravagance och Kiss me at midnight har jag suktat efter pga er här i tråden. ;) Sen var jag väldigt nyfiken på hur CG's Crinkled chrome är jämfört med andra texturlack, så jag var bara tvungen att klicka hem ett sådant också. Dessutom köpte jag en rulle rosa folie och ett folielim.

Nu är då den stora frågan... Vilket ska jag testa först? :nailbiting:

Jag började med China Glaze-lacket. ;) Var alldeles för nyfiken på det eftersom jag inte sett så mycket av dem.

20140128_201645.jpg

(Med blixt)

20140128_201805.jpg

(Utan blixt)
Färgen varierar rätt mycket beroende på ljuset, märkte jag. Ibland ser det mer lila ut, ibland mer silveraktigt eller lite mer åt det rosa hållet.
Det är glitterstavar och små glitterkorn i det, men det var rätt svårt att applicera då glitterstavarna ibland ville spreta lite åt alla håll och kanter. :p
Konsistensen var ganska tjock, men det torkade fort ändå. Helt klart ett annorlunda nagellack och mjo, det kan nog se ut lite som ihopskrynklad folie ibland. (För jag gissar att det är det som är meningen) :)

Kul! Jag vet dock inte om jag gillade det… Jag gillar färgen, men är lite fundersam på texturen? Texturen ser lite ut som när jag målat mina naglar och råkat komma åt innan de torkat:p Fast det kanske bara ser ut så på bilderna?

Jag med! Efter att ha sett diverse bilder på det, både med överlack och utan, så var jag bara tvungen att köpa det. ;)
*sitter och snurrar på flaskan och försöker komma fram till hur många olika färger det gömmer sig där i egentligen*

Det beror nog också lite på hur ljuset faller på dem. I vissa vinklar kan jag tycka att det är helt ok, men ibland ser det ut som att det bara är ett vanligt nagellack som blivit bubbligt. :p
Hur som helst så tycker nagelnörden i mig ändå att det är roligt med olika typer av nagellack i samlingen, så jag är ändå nöjd med det. ;)

Jag försökte ta ett par närbilder med en bättre kamera:

IMG_1491.jpg

IMG_1489.jpg

Senast ändrad:

Provade Depends Cracked men tyckte in om det:(

Så jag tog bort det och satte på OPI Honey Ryder, ett lager.
Mycket finare!:)

Åååhh så många fina lack. Hur motiverar ni för er själva att köpa fler? :angel: Känns så galet onödigt när man har så många, och jag har nog ändå inte sååå mycket nagellack :D

Var är det billigaste att köpa nagellack som OPI o.s.v. om man bara ska köpa några få, sisådär 2-4 st?

Jag köper mina OPI på Åhlens, kostar 150kr styck och ibland 120kr om det är nån form av erbjudande, kolla där! :)

Jag tänkte mer på Nail Supplies alternativt Amazon/ebay (?) och sådana ställen, där OPI kostar mycket mindre! Men undrar vad som blir bäst om man bara köper få lack, där fraktkostnaden helst inte ska vara så hög.

Jag beställde från ebay:) Betalade 134 inkl frakt för ett paket(Mariah Carey) med fyra (små) lack, som hittat:D

Det lät ju bra :)

Nail supplies har ju överlägset billigaste lack (33 kr ungefär per flaska?) men jag får inte frakten att gå under 120 dollar vilket ju är typ 700-800 kronor? :wtf:

Jag betalade 55.91 usd på nailsupplies för 4 normalstora OPI-lack och ett paket med 4 små lack. Detta inkl frak som var på 29 usd.

*kl*

Har äntligen fått till något som jag faktiskt gillar en hel del!

Ser mer blått ut än vad det är. Först hade jag på något mörklila lack köpt på Coop ( ;) ) sedan glitter från Gina Tricot och något genomskinligt lack i hopp om att det ska hålla ett litet tag.
83421_1390811270.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 218
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 100
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?