Nagellackskonst! *Bildtråd*

Var lite sugen på färg!

20150217_110340_54e32d84e087c33df56a6225.jpg

@purity_666
Nordic Cap är ett märke som kostar typ 10 kr, de har ett vitt som (om man får rätt batch) är superbra och täcker på två lätta lager. Har ofta det i ett lager under saker där opaciteten inte är superviktig :) Annars har Rica och KBShimmer bra vita lack, men då måste du beställa från utlandet.
Blev jättesugen på guld och vitt nu när jag ser din nail art! :)

@purity_666
Nordic Cap är ett märke som kostar typ 10 kr, de har ett vitt som (om man får rätt batch) är superbra och täcker på två lätta lager. Har ofta det i ett lager under saker där opaciteten inte är superviktig :) Annars har Rica och KBShimmer bra vita lack, men då måste du beställa från utlandet.
Blev jättesugen på guld och vitt nu när jag ser din nail art! :)

Har inga problem med att beställa från utlandet, köper mycket på Ebay :)
Ja vitt och guld blev faktiskt rätt stiligt. Den matta överlacken jämnade ut det vita lite också

10420086_10153074506997456_6818503456632933109_n.jpg

Lite matt vitt och guldränder.

Jag tycker verkligen vitt är skitsvårt. Det blir randigt eller för tjockt. Någon som har tips på en lättarbetad vit nagellack?

Jag har 99% OPI typ och tycker deras Angel with a lead foot är underbart (har använt halva mina flaska och nu är det dags att börja med lite förtunning. OPIs Alpine snow tycker både jag och min nagellackstokiga vän har en otrevlig formula. Har dock China Glazes "White on White" som jag gillar, men blir alltid lika besviken på China Glaze efter ha haft OPI på naglarna (jag tycker borsten är sämre och att det håller sämre). Ett betydligt mer budgetlack som ändå är bra tycker jag är Maybellines "Winter Baby". Min kompis menar dock att Essies "Blanc" är det bästa hon testat.

Finns lite recensioner på nätet kring "Winter Baby" och jag håller med, fast det är billigt är det bättre än China Glaze..

Essie´s vita är rätt bra, men jag håller med, vitt är svårt att få bra. Själv råkade jag hamna inne på Kicks i veckan o sprang över en metallic-collection från Depend :o Köpte bara två färger för att se om de är bra och... japp, det blir nog ett återbesök för några färger till :o

10347619_10153593121357542_7684886352103054983_n.jpg

Hejsan! Jag brukar kika in här då och då för att bli lite inspirerad av er, ni är så grymt duktiga :)

Jag ska på anställningsintervju nu i dagarna och funderar på om jag ska fixa till naglarna något, men jag har verkligen ingen aning om vad som skulle kännas fräscht och passande. Jag får en känsla av företaget att det bör vara något ganska diskret, så inte något som ni brukar visa här, men tänkte att ni som är nagellacksexperter ändå kanske kan tipsa om vilka färger som skulle kunna passa?

Hejsan! Jag brukar kika in här då och då för att bli lite inspirerad av er, ni är så grymt duktiga :)

Jag ska på anställningsintervju nu i dagarna och funderar på om jag ska fixa till naglarna något, men jag har verkligen ingen aning om vad som skulle kännas fräscht och passande. Jag får en känsla av företaget att det bör vara något ganska diskret, så inte något som ni brukar visa här, men tänkte att ni som är nagellacksexperter ändå kanske kan tipsa om vilka färger som skulle kunna passa?
Något nudelack kanske? Annars kan ett matt silver vara snyggt, samtidigt som det är ganska diskret.

Kan ju bidra lite till tråden, har kommit in i en period där jag tycker det är himla skoj att leka med water marble :)

IMG_20150223_113830_zpspvglxyib.jpg

Här är det färgerna:
Gargantuan green grape (OPI) - det är också den färgen jag har på resten av naglarna.
Lost my bikini in Molokoni (OPI)
Chic from ears to tail (OPI)
My dogsled is a hybrid (OPI)
Feeli Hot-Hot-Hot (OPI)
Angel with a leadfoot (OPI) har jag som baslack.

Oftast har jag bara marble på tummen och ringfingret, men här gjorde jag på alla naglar:
IMG_20150131_220750_zpshpc6txi7.jpg

Carol about you (OPI)
Angel with a leadfoot (OPI)
Definite must have (OPI)
Blinget är I snow you love me (OPI)

IMG-1422429680030-V_zps9p6bwca7.jpg

Carol about you (OPI)
Ovanpå har jag Pure pearlfection (Essie)

IMG_20150219_105120_zpsczf5mejg.jpg

Lost my bikini in molokini (OPI)
Did you ear about van gogh (OPI)
Carol about you (OPI)

Samlar just nu på mig lacken från OPI:s Hawaii-kollektion, ska köpa nästan alla ur den.
My gecko does tricks och This color making waves landade i min brevlåda senast, helt kär i Gecko (och i glassen):

IMG_20150211_164249_zpsbczzpmo0.jpg

Kan ju bidra lite till tråden, har kommit in i en period där jag tycker det är himla skoj att leka med water marble :)

IMG_20150223_113830_zpspvglxyib.jpg

Här är det färgerna:
Gargantuan green grape (OPI) - det är också den färgen jag har på resten av naglarna.
Lost my bikini in Molokoni (OPI)
Chic from ears to tail (OPI)
My dogsled is a hybrid (OPI)
Feeli Hot-Hot-Hot (OPI)
Angel with a leadfoot (OPI) har jag som baslack.

Oftast har jag bara marble på tummen och ringfingret, men här gjorde jag på alla naglar:
IMG_20150131_220750_zpshpc6txi7.jpg

Carol about you (OPI)
Definite must have (OPI)
Blinget är I snow you love me (OPI)

IMG-1422429680030-V_zps9p6bwca7.jpg

Carol about you (OPI)
Ovanpå har jag Pure pearlfection (Essie)

IMG_20150219_105120_zpsczf5mejg.jpg

Lost my bikini in molokini (OPI)
Did you ear about van gogh (OPI)
Carol about you (OPI)

Samlar just nu på mig lacken från OPI:s Hawaii-kollektion, ska köpa nästan alla ur den.
My gecko does tricks och This color making waves landade i min brevlåda senast, helt kär i Gecko (och i glassen):

IMG_20150211_164249_zpsbczzpmo0.jpg
Skillat!
Både O.P.I och B&J, så ska en slipsten dras. :up:

Hur skyddar du fingerhuden runt nageln när du marblar - oljar in, tejpar eller inte alls och putsar rubbet med remover?

Skillat!
Både O.P.I och B&J, så ska en slipsten dras. :up:

Hur skyddar du fingerhuden runt nageln när du marblar - oljar in, tejpar eller inte alls och putsar rubbet med remover?

Bästa kombon, äta underbar glass och ha ett vackert lack på fingrarna ;)

Jag tejpar och rengör det som blir över med pensel, upplever det smidigast. Men tänkte köpa liquid palisade och prova vid tillfälle, tydligen ska trälim kunna funka (låta torka och sen går det att dra av), måste testa :)

En annan sak som funkar skitbra är att ta vaselin på en tops o dra runt naglarna. Då kan man bara ta en ny tops o dra bort lack och vaselin när man doppat fingret :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 164
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka