Någon från Sundsvall??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ambra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 24 326
Sv: Någon från Sundsvall??

17517692.jpg

Tjusig pålle!! :bow:

(Behöver kanske inte nämna i sammanhanget att jag är vansinnigt svag för bläsar, mm.) :)

Smyger med kameran så ska du få en fullständig rapport när jag kommer tillbaks:bump:
Btw.. Skitfin häst!

Hmm.....nu känns det ju sådär ensamt och tråkigt igen på den här tråden. :cry:
*sätter mig i ett hörn och väntar på sällskap*

Hmm.....nu känns det ju sådär ensamt och tråkigt igen på den här tråden. :cry:
*sätter mig i ett hörn och väntar på sällskap*

Sorry, är här igen, har nu återhämtad mig från alla tankar på akvariefiskar efter att ha fått en puss av en Betfornedkletad mule:love:

Det är fredag, blir det trav tro eller en lugn kväll i det egna stallet med hästar, hund och stallkatt

Är det någon här som har några förslag på det ni ska göra?

Men hoppsan, här låter det som om någon är riktigt arg! :devil:
Dela med dig, vi andra är ju nyfikna!!
Iaf jag.....;)

Jag skämms över hela banan.

1. Stallbacken.
Vid dåligt väder blir det som en leråker överallt och en stor sjö i mitten. Sen tar det veckor innan det torkar upp. Ingenting görs, alla bara gillar läget eller gnäller till varandra. vid bra väder så är det som cement där.
På vårkanten är risken för att köra fast med bilen väldigt stor. iallafall på sträckan mellan kliniken och stallarna.

2. Stallarna.
När blev det ordentligt städat där senast? Eller målat. Eller ens lite uppfräschat? Vet folk som hyrt box där i 20 år och på den tiden har det aldrig blivit städat/målat.
Kolla bara in B-stallarna. Färgen hänger, ruttna hål i väggarna, möggel i taken, boxdörrar som man ska vara hulken för att stänga/öppna.

3. Banans öppettider.
Är man en heltidsarbetande amatör finns det inte en chans att hinna köra fort kvällstid. slutar 17.00 och efter det ska man hem, lasta 2 hästar, ner på banan och försöka köra fort, helst innan man måste dela banan med ponnysarna.
Sen, nu, kan man inte köra fort 2 ggr i veckan heller om man nu skulle vilja. Lördag-måndag, dom dagar det är normala öppettider. Blir lite lite vila mellan med bara en dag.
Sen att banan blir i princip bottenlös så fort man skvätter lite vatten på den, det är väl knappast heller ngn fördel.

Och upp på allt detta vill man klassa upp sig till storbana??

Ang Dannero.

1. Fin, städad stallbacke.
2. Fina, städade stallar, och jag slipper vara hulken. Inga spindelnät hotar att fånga mig innanför stalldörren.
3. fina värmningsmöjligheter.
4. bättre öppettider. och bättre spridning.
5. Multihallen.
Vilken svensson som helst får boka och utnyttja hallen.

Nu har ju jag mest jobbat på banan men en å annan gång har jag ju varit i gäststallarna!
JAG tycker inte att det är så illa som du säger.. Ang. stallbacken så har jag inte upptäckt ngn sjö:o
Öppentiderna har jag ingen uppfattning om mer än att som jag kommer ihåg var det lördag-tisdag:confused:
Vill man köra före provlopp och efterföljande ponnisar så måste man vara där tidigt(typ halvtio)! Annars så kan man väl värma mellan å köra sitt jobb direkt efter?

Då har du inte vart i B-stallarna isåfall.
Och inte kan du ha gått över stallbacken mot märrhagarna en dag efter att det har regnat en vecka.
Eller så hade du vadarbyxor och regnrock så att de va så du missade allt vatten. ;)

Öppettiderna nu är ändrade. lördagar kan man ju vara där då är man ju förhoppningsvis ledig. Men sen är det måndagar.
Iallafall min häst kräver mer än en dags vila mellan jobben.

Sen att banan blir i princip bottenlös så fort man skvätter lite vatten på den, det är väl knappast heller ngn fördel.

:confused::confused: bergsåker e ju känd för att vara görfin fast det hällregnar... och jag tycker den är kanonpreparedad JÄMT!!

:confused::confused: bergsåker e ju känd för att vara görfin fast det hällregnar... och jag tycker den är kanonpreparedad JÄMT!!

Nu håller vi en tumme för att radon har rätt och att vi får se fina tävlingar idag när det är V75!! :)

Någon som tittade på V75 live i helgen?!?
Såg inte ut att vara trångt på publikplats direkt.....:crazy:

Tusen tack till spanarn för ditt grattis!! :) :) :)

När man äntligen har hittat en minishettis man vill ha då skall transporten kosta så mycket att man nästan trillar omkull. :eek:
Någon som kan trolla hem den till mig??????????? :idea:

Glömde ju kameran, naturligtvis:mad:
Men kan ju konstatera att din häst är väldigt gosig:love::D
Var där i lördags å han såg ut att må bara fin, fint:)

Tack för rapporten! :) Ja, han är så söt, så söt. :love: Har fått rapport från T.K. också, och allt verkar ha gått bra hittills!

Senast ändrad:

Haha, det var precis det jag loggade in för att berätta, att jag håller tummarna imorgon! Och favorit och allt... (=ännu jobbigare för nerverna, iaf är det så för mig, fast nu var det å andra sidan ett bra tag sedan jag hade en sådan...:rofl:) Jag ska sitta framför ATG live och jobba in honom! :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 070
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 468
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: MiniLi
·
R
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 876
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka