Bukefalos 28 år!

Någon här som är bra på getter?

Pia

Trådstartare
Vi har en kastrerad getkille som borde vara runt 9 år gammal. Han har nu börjat med ett helt nytt beteende som vi inte sett förut.
Han har blivit väldigt närgången och ska fram till alla, tidigare har han varit lite reserverad mot främlingar. Nu kommer han genast fram, börjar bita i kläderna på folk, och bräker på ett mycket "annorlunda" sätt. Tungan sticker han alltid ut åt sidan och så kissar han, ofta på fötterna på folk:o. Värst är han på mig och minsta dottern, men han gör det på alla. Om jag står framåtböjd och knyter en sko eller något klättrar han upp på ryggen och gör så som jag beskrivit.
Varför gör han så här? Vad är det han vill säga? Och vad kan vi göra åt det????
Min första tanke var att han helt enkelt är kåt, men han är ju som sagt kastrerad och har aldrig gjort så här tidigare.
 
Sv: Någon här som är bra på getter?

Min familj har haft ett antal olika getter, i massor av år nu. Vet att vissa av dom som varit skygga eller lite ensamvargar, har blivit sällskapliga och ibland till och med efterhängsna på ålderns höst. Men kissandet känner jag inte alls igen!
Kanske lite senil? :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Vi har en malteser som nafsar i fötterna. Betyder det något speciellt?? Det är en kastrerad hane på 3 år, vi köpte honom som 1-åring...
2
Svar
20
· Visningar
3 491
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 150
Senast: Hippocampus
·
Katthälsa Min katt anser att hon alltid ska med på promenader och ska vi inte gå på landsväg är det såklart okej. Annars får jag stänga in henne...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp