någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

Lillagoajag

Trådstartare
För nu har jag virrat mig in här för att fråga en fråga jag alltid har velat veta!

Om man ska bli fosterhem, måste man ha egna barn då?

Känns liksom delat, å ena sidan: hur vet man om man blir en bra förälder/är bra med barn om man inte har några själv? men å andra sidan, man kan ju vara bra med barn/en bra förälder och kanske inte kunna få egna barn.

Så hur ligger det till?
 
Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

Det finns ingen bestämd regel eller lag för hurdan familjesammansättning en fosterfamilj bör ha. Ibland anser man att just ett specifikt barn skulle må bra av att tex ha fostersyskon, men sådant varierar.

Ring din kommun och fråga hur de ser på saken!
 
Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

ok. Tack för svaret:)
 
Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

För att bli stödförälder/fosterhem behöver du inte ha egna barn. Anmäl ditt intresse! :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 731
Senast: Madalitso
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 046
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 255
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 208
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp