någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

Lillagoajag

Trådstartare
För nu har jag virrat mig in här för att fråga en fråga jag alltid har velat veta!

Om man ska bli fosterhem, måste man ha egna barn då?

Känns liksom delat, å ena sidan: hur vet man om man blir en bra förälder/är bra med barn om man inte har några själv? men å andra sidan, man kan ju vara bra med barn/en bra förälder och kanske inte kunna få egna barn.

Så hur ligger det till?
 
Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

Det finns ingen bestämd regel eller lag för hurdan familjesammansättning en fosterfamilj bör ha. Ibland anser man att just ett specifikt barn skulle må bra av att tex ha fostersyskon, men sådant varierar.

Ring din kommun och fråga hur de ser på saken!
 
Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

ok. Tack för svaret:)
 
Sv: någon här som har varit fosterhem eller liknande eller bara vet hur det finkar?

För att bli stödförälder/fosterhem behöver du inte ha egna barn. Anmäl ditt intresse! :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 370
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Crossline
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 871
Senast: Mirtai
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp