Jag hade nog uppmanat att ringa till 1177 och kolla, såg nu att du även pratat med psykakuten vilket även det är bra 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du?
Fast om någon har ringt psykakuten och fått till svar att det är ingen fara, så ser jag det snarare som en extra "boost" mot hjärnspöken att det går att kolla upp enkelt på tillverkarens hemsida?Jag menar att din googling om pralinerna blir väldigt konstig i sammanhanget ang att hjälpa till .
Tillverkare av praliner eller theralen?Fast om någon har ringt psykakuten och fått till svar att det är ingen fara, så ser jag det snarare som en extra "boost" mot hjärnspöken att det går att kolla upp enkelt på tillverkarens hemsida?
Jag tycker du är jäkligt oförskämt ärligt talat.
Fast om någon har ringt psykakuten och fått till svar att det är ingen fara, så ser jag det snarare som en extra "boost" mot hjärnspöken att det går att kolla upp enkelt på tillverkarens hemsida?
Jag tycker du är jäkligt oförskämt ärligt talat.
Jag har en till dum fråga.
Kan man dricka kamomill-the och ta theralen?
Ja, det är 5 mg jag har och jag får bara ta upp till 2 stycken sådana. Men jag måste ta mig i kragen och prata med psyk om min medicinering som jag inte tycker fungerar särskilt väl.Som jag fått det förklarat för mig är Theralen ganska "snällt", jämfört med många andra ångestdämpande som finns. Dvs små mängder alkohol, en receptfri smärtlindrande tablett, the som sägs vara avslappnande osv är absolut ingen fara att ta samtidigt som man tar en (låg dos) Theralen.
Är det 5 mg du har (små rosa, väldigt gulliga tabletter) så är en sån fortfarande väldigt lite. Jag "får" ta upp till 40 mg/tillfälle, det tror jag är "normaldos". Du behöver alltså inte vara orolig för att äta/dricka sånt du vanligtvis äter/dricker fast du tagit en Theralen!
Jag är väldigt (alltså, fånigt mycket) känslig för biverkningar för alla möjliga mediciner, men får inga konstiga biverkningar alls av låga doser Theralen (typ 10-15 mg).
Ja, det är 5 mg jag har och jag får bara ta upp till 2 stycken sådana. Men jag måste ta mig i kragen och prata med psyk om min medicinering som jag inte tycker fungerar särskilt väl.
10 mg Theralen är ju fjant, byt läkare.Ja, det är 5 mg jag har och jag får bara ta upp till 2 stycken sådana. Men jag måste ta mig i kragen och prata med psyk om min medicinering som jag inte tycker fungerar särskilt väl.
Jag har inte specifik läkare. Det där är den dosen som jag fick på akutpsyk. Sen är det inte ändrat av en annan läkare jag träffade. Denne skrev ut Buspiron/Anksilon, men det hade exakt noll effekt. Jag fick ändå panikattacker då och då, precis som innan. Jag skulle ta 3 tabletter om dagen i en månad vilket jag gjorde, och därefter skulle jag ta den vid behov. Jag har aldrig fattat vad "vid behov" betyder gällande den medicinen då jag inte upplevt något effekt (och tror det var en buffertmedicin).10 mg Theralen är ju fjant, byt läkare.
Det är brukligt att börja med låg dos.Jag har inte specifik läkare. Det där är den dosen som jag fick på akutpsyk. Sen är det inte ändrat av en annan läkare jag träffade. Denne skrev ut Buspiron/Anksilon, men det hade exakt noll effekt. Jag fick ändå panikattacker då och då, precis som innan. Jag skulle ta 3 tabletter om dagen i en månad vilket jag gjorde, och därefter skulle jag ta den vid behov. Jag har aldrig fattat vad "vid behov" betyder gällande den medicinen då jag inte upplevt något effekt (och tror det var en buffertmedicin).