Någon med avkoma efter

Alfakrulls

Trådstartare
Hjalmar frá Vatnsleysu eller Glampi frá Vatnsleysu här inne?!
I sådana fall, släng in bilder å info om dem!! :D

Sv: Någon med avkoma efter

Nej, men jag önskar att jag hade en :angel:
Har dock planer på att producera en avkomma efter Hágangur frá Narfastödum, som är e. Glampi.

Kiickan har väl ett föl som är e. Dímon, som är e. Hjálmar, eller är jag ute och cyklar nu? :confused:

Mitt sto fick ju också föl efter Hágangur. Tyvärr fick vi ta bort honom, han föddes med gomspalt. Så sorgligt. Det var förra våren. Men han såg underbart fin ut. Nu vågar jag mig inte på någon Glampiavkomma tillsammans med mitt sto.

OA

Åh, vad tråkigt :cry:

Är gomspalt äftligt? Tror du det är kombon mellan Glampi - ditt sto som gjorde det?

Jag har en kontakt på island med några riktigt trevliga skäckston (bl.a...). Vill gärna ha ett av de till Hágangur, och hoppas på både gång, lynne och lite fräck färg på köpet....

Jag fick en rödblack hingst efter Glampi ue Gustur fra Holi förra året nu som ser fin ut. I år fick vi ett stoföl efter Hágangur som ser kanonfin ut!

Vad jag förstår är det ärftligt (ressesiv gen) i kombination med maxad otur. Knappt risk att få ett föl med det igen, även om man använder samma föräldrar. Men det finns ju så många andra att välja bland så jag aktar mig för samma linjer. Nu ska jag i och för sig njuta av henne som ridhäst har jag tänkt, men någon gång tar vi kanske föl igen.

Hade planer på att betäcka med Ómi som jag gillar men bestämde mig sedan för att vänta och njuta av henne i stället.

OA

Jag fick en rödblack hingst efter Glampi ue Gustur fra Holi förra året nu som ser fin ut. I år fick vi ett stoföl efter Hágangur som ser kanonfin ut!

Såg även hans fina avkommor på Landsmót och fällde en tår över vårt förlorade föl. Ni vet, vårt livs första föl och så gick det så illa.

OA

Tråkigt när något sådant händer med ett föl från "dröm kombinationen" (givetvis alltid tråkigt men kanske lite speciellt)
Men har du ditt sto på Island kvar finns det ju mängder med fina hingstar att välja mellan!;) Annars finns det ju en och annan även här.

Tråkigt när något sådant händer med ett föl från "dröm kombinationen" (givetvis alltid tråkigt men kanske lite speciellt)
Men har du ditt sto på Island kvar finns det ju mängder med fina hingstar att välja mellan!;) Annars finns det ju en och annan även här.

Nej nej, hon är hemma. Jag tog hem henne dräktig. Men jag njuter av henne här, hon är härlig.

Har ett halvt sto på Island och gissa om vi har kul när vi väljer hingst!

OA

Har sett en del efter Hágangur.

En son med samma mamma som Isar frá Keldudal
sindri1.jpg

Treåring som skall sparas som hingst. Maffig och välrest men inget speciellt i övrigt.

Den rakade fuxen är en son med en Hrodur-dotter som mamma.
19661039.jpg

En vanlig fölunge, varken dålig eller bra i dagsläget.

Jag har ingen egen men när jag var på Island fick jag träffa två otroligt snygga avelshingstar med Glampi som far :

Seðill frá Vatnsleysu

Hlynur fra Vatnsleysu

Inte bästa bilderna på Hlynur men hade inte lagt in resten på pixbox...

Senast ändrad:

Själv har jag Glampi som en av mina stora favoriter, har ridit många avkommor till honom och många har varit fantastiskt fina gångartshästar med mycket vilja och bra tänk.

Vi kommer betäcka minst 5 ston med honom nästa sommar om allt går enligt planerna, så det är lite av en dröm som går i uppfyllelse att få en möjlighet att betäcka fler ston med honom under samma säsong!:)

Jag är absolut KÄR i Seðill! Hade jag fått ha en sån i hagen hemma så hade jag kunnat dö lycklig.... :love:

Jo jag säger detsamma så himlans läcker är han :love:

En bror till honom som var yngre såg precis likadan ut den hade jag också kunnat ta med hem :) Enda skillnaden var att han var ljusbrun :

Ni har till hälften rätt ;) visst har jag ett hingstföl e. Dímon, men Dímon är inte efter Hjalmar, utan han är e. Glampi :)

Det visste jag ju och om jag hade läst Muninns inlägg mindre slarvigt hade jag ju sett att det inte stod Glampi utan Hjalmar .. Skämmes på mig :crazy:

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 937
Senast: KesoNeso
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 103
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 053
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31