Bukefalos 28 år!

Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

M

Magendy

Var på strömsholm med hästen och fick då veta att hennes båda knäleder bak ser konstiga ut, är helt platta vilket gör att hon har ont. Blev sprutat med kortison och återbesök om 4 veckor.

Det enda de kan göra för henne är att gå in i knälederna genom titthåls operation och titta om de kan göra nåt åt det.

Nu till frågan: Någon som har erfarenhet av liknande operationer? Blev de lyckade eller inte?

Min häst har gått så här i 6 års tid och har fått probelm även med frambenen, så hon kommer antagligen inte hålla för ridning iaf.

Tacksam för svar!
 
Sv: Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

En väldigt god vän hade problem i en knäled men vad det exakt var för fel kan jag inte minnas. Man gjorde en titthålsoperation som i och för sig avlöpte väl men dessvärre så blev resultatet efter lång konvalescens inte positivt utan hästen dömdes ut! En komplicerad led.....
 
Sv: Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

en kompis gjorde titthålsoperation utan bra resultat. togs bort efter.
 
Sv: Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

Har nu bestämt mig att jag ska ta bort min häst efter återbesöket. Vill inte utsätta henne för operation och en lång konvalicent tid. Hon ska få ett värdigt avslut på sitt liv och få gå å mysa i hagen den sista tiden.
 
Sv: Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

Verkligen jätte tråkigt!:( Fina Magendy!

Tycker du tänker helt rätt!
 
Sv: Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

Känns jättetråkit, men samtidigt är hon värd ett fint slut på sitt liv.
 
Sv: Någon méd erfarenhet av titthåls operation i knäled?

Mitt sto blev op (titthål) i okt 07 i båda knäleder bak,i v bak var hon mkt förstörd men inte lika mkt i h bak.Det blev boxvila tom jan 08,och på åb nr 1
var vet inte helnöjd med henne men ville fortf ge henne lite mera tid.Åkte hem och fick börja gå i hage och börja bli skrittad.Men det ville inte bli bra så hon blev utdömd i maj 08,men jag valde att triangelmärka henne och låta henne gå till avel då skadan var orsakad av yttre våld.Enl vet skulle det inte vara ngt problem att ta föl,och 14 maj fick hon ett stoföl vid namn Daminova.
Att vara dräktig och föla har inte varit ngt bekymmer för henne.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 333
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 073
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 980
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp