Någon mer än jag som har en katt med astma?

M

majja22

och ger kortison med hjälp av inhalator istället för att ge tabletter? Tydligen ska katten inte få samma biverkningar av det som när man ger tabletter, så jag är intresserad av att veta mer!
Är det svårt att inhalera på katter?
Nackdelar?
Ska diskutera detta med min vet., men det kan vara kul att höra hur det fungerar för andra också :)
 
Min mammas gamla bondkatt har det och hon får en sprta var tredje månad. :D
 
Ok, spruta har jag också hört talas om, fungerar det bra? Åker hon till vet. och tar den eller kan man ge själv? Räcker det med en var 3:e månad året runt, eller behövs det oftare periodvis?
min katt är ju bla allergisk mot gråbo, så när den säsongen kommer får jag alltid öka på med kortisontabletterna för att hon ska må bra. Men det känns inge bra att stoppa i henne massa tabletter...
 
Hon får inga sprutor på vintern men på sommarhalvåret så får hon var tredje månad,katten i fråga är alltså 19 år. :smirk:

Det är vet eller jag som ger sprutan.
 
Ok, tack! Ska ta upp detta också med min vet. verkar smidigt :bow:
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 397
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 062
Senast: MJLee
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 877
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
643
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp