någon mer som har förlorat sin häst?

Jag bar tvungen att ta bort min vän den 22 dec -93 nästan exakt ett år efter att jag köpt honom. Det var det enda som kunde göras men jag saknar honom något fruktansvärt.
TYvärr (eller kanske tur) så har jag bara ett litet stall med 2 platser och var ju tvungen att snabbt hitta en kompis till den som blev kvar. Så den 23:e var vi iväg och hämtade en ny häst. Den blev min räddning från att bryta ihop. Inte för att jag gillar honom speciellt mycket men jag har något att tänka på och behöver inte grubbla mig sönder och samman över T.

Jag saknar oxå min första riktiga egna häst, hon fick jag ta bort -96 efter att hon varit dålig i nästan 2 år. Hon blev bara 8 år....T blev i allafall 21år.
 
2 hästar har jag tagit bort pga åldersskäl. Den första hästen hade jag haft i 22 år, hon togs bort för snart 3 år sen, hon var 31 när jag tog bort henne. Saknar henne mest, kan ibland när jag går in i stallet se henne där hon står i boxen. Kan gråta när jag ser kort på henne, vi hade så otroligt härligt tillsammans och jag är glad att just jag fick ta hand om henne. Det händer också att jag tänker, det måste jag berätta för ..., jag gjorde så ibland, pratade förtroligt med henne å hon förstod!!??.
Men man kan sörja färdigt men glömmer gör man aldrig!!!!!
Och det är jag så tacksam för!
 
Jag vet hur det känns. Hästen jag hade haft hand om i över två år visade sig ha cancer i lever och mjälte. Det kändes förjävligt när vi åkte iväg med honom och när man visste att han inte skulle få komma tillbaka igen... och när han avlivades, det var det mest hemska. men ändå vet man att det är det bästa.
Jag har sörjt honom i en och en halvmånad och har hela livet kvar... det känns oerhört tungt och sorgen försvinner inte! ibland önskar jag att jag bara skulle glömma allting så att jag slutar vara ledsen.. Det känns också jobbigt att man aldrig hann tacka sin vän för vad han hade gett mig, och att jag älskade honom så mycket...
 
Jag förlorade min älskling -98 :cry: gråter fortfarande floder,så jag anser er inte vara sinnes sjuka man har rätt att sakna den man älskar :cry:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 236
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 046
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp