någon mer som varit med om detta och kan hjälpa?

Pussmule

Trådstartare
Hej! Långt inlägg men jag hoppas ni orkar läsa!
Jag tänkte att jag vänder mig till buke och hör vad andra tycker om mitt "problem" haha ;) det är såhär att i min klass så går det en kille som jag har känt sen vi började skolan. Vi har aldrig varit liksom kompisar som umgås utan bara känt varann för att vi gått i samma klass.
Men så kom vi i samma klass igen nu på gymnasiet och då märkte jag att han blivit väldigt öppen och trevlig och mogen typ. Denna killen är en sån kille som pratar med alla, både killar och tjejer. Men sen har det hänt vissa saker. Tar upp dessa händelser (:p) i punktform:
-jag skulle ha en redovisning en dag och innan jag ska börja så ler han till mig och jag ler ju såklart tillbaka till honom...
-jag kommer ofta tidigt till skolan och i vintras kunde han inte köra med sin moppe så då tog han bussen och då brukade vi komma ungefär samtidigt och var först av alla i klassen. Så vi gick alltid och satte oss och pratade tills de andra kom. och en dag hade jag inget smink på mig (mascara) och sa typ lite allmänt att jag inte kände mig så fin precis och då sa han att han inte såg någon skillnad och log. :o
- vi fick i uppdrag i klassen att göra kransar av typ gräs och sånt och sånt är jag sämst på :rofl: och då erbjöd han sig att göra en till mig! :) kan även tillägga att vi var i lag och när vi slumpmässigt skulle dela in oss så blev vi för få i "min" grupp, men då gick han över till min grupp. :)
-han säger i princip alltid hej till mig på morgnarna.

Ja det är lite saker som har "hänt" och vissa som läser detta kanske tänker direkt att han tycker om mig, men det som gör att jag funderar så mycket på detta är för att han är en sån kille som pratar med alla, både killar och tjejer och han är trevlig till alla. Men enligt mina kompisar pratar han extra mycket med mig. Jag kan tycka att han nog har pratat extra mycket med mig, men har det bara varit för att "det har blivit så" eftersom vi kommit samtidigt till skolan och så? :confused:
han är verkligen jättesnäll, men nu har vi ju sommarlov, så hur ska man göra haha?
 
Det är nog rätt vanligt.
Frågan är väl egentligen vad han gör/hur han beter sig, utan faktiskt vad DU vill.
Du kan ju alltid fråga om hans sommarplaner (vilket ju ofta faller sig rätt naturligt när man går mot sommarlov) och om ni kan ses.
Svårare än så behöver det egentligen inte vara.
 
Men Gud, jag hade kunnat skriva exakt det inlägget:o
Är störtskär i en kille som plötsligt mognat, han är öppen och pratar med alla och ända sakerna han har "gjort extra" för mig är att han alltid säger mina bildgrejer är fina alltid pratar med mig när vi kommer till skolan lite tidigt och kicklas ofta, vilket blir väldigt stelt för jag är inte kicklig men slår alla som försöker:banghead:
Och snart är det satans sommarlovet och vi ska börja på olika skolor sen:cry:
Håller med om vad gör man nu?
Har tyvärr inga tips för min killerfarenhet är på noll och jag märker aldrig om någon flörtar eller sånt
 
@whwycd jag tycker om honom ja, först och främst som kompis, men jag vet inte, kanske mer. jag tycker liksom om att vara med honom. men det om att fråga om hans sommarplaner, hur/var ska jag fråga det? skriva till han på fb?

@LillaMusse va kul att någon mer har detta "problemet" haha! Eller hur! så himla svårt vad man ska göra nu när det är sommarlov! känns så pinsamt om man skriver på fb tex och han inte svarar och man sen ska träffas igen när vi börjar 2an...
 
@whwycd ja vi är vänner på fb, kom på att han gillade min profilbild också när jag bytade sist... men som sagt, känns så himla pinsamt ifall han inte skulle svara eller ännu värre ifall hans kompisar skulle se att jag skrivit... :nailbiting:
 
Ingen kan ju säga om han är intresserad romantiskt eller bara en social person. Fråga om sommarplaner, fråga om ni ska hitta på något, dra ihop ett kompisgäng (klassen omni har bra sammanhållning) för att spela beachvolleyboll och inkludera honom... Det du beskriver i tråden är inte så himla mycket att gå på liksom. Ni behöver nog träffas mer och oavsett hur det slutar verkar han vara en trevlig människa att umgås med:)
 
Håller med @whwycd, det enda sättet du kan få reda på vad både du och han vill är ju att fråga :)
När jag var yngre gick jag ofta runt och undrade en hel del över vad killar menade, men jag har insett att det lättaste sättet att få veta är att fråga - ett jakande eller nekande svar är väldigt mycket tydligare.
Om du frågar nu så är väl risken minimal att det blir pinsamt i höst, lovet har ju precis börjat :)
 
@Mulberry jag håller helt med dig! men jag är bara så rädd att allt ska bli fel. om jag ska skriva till han på fb så kommer det antagligen bli typ "hej" bara, och fy vad jobbigt om han inte svarar :( det är så svårt att veta hur killar tänker... de flesta tjejer tänker ju "aww" om en kille skriver till dom, men hur är killar? tänker så mycket på det här att jag nästan blir trött på mig själv...
 
Det vore väl idé att fråga om han vill hitta på något? Antingen bara ni eller ett kompisgäng (dra ihop klassen kanske?).
Förutsätt inte att han låter bli att svara. Och om han inte svarar så är han ju inget att hänga i granen i alla fall.
Vad har du att förlora? Det är ganska skönt att slippa undra :)
 
Ja det får antagligen bli ett fb meddelande! Är bara rädd att han tex får det som en händelse på sin iphone och att han kanske är med kompisar precis då som ser händelsen... men den risken får man väl ta isf...
 
Det är väl inget pinsamt att skriva lite med honom på facebook! Du behöver ju kanske inte säga att du är kär i honom det första du gör. Kanske fråga honom något, typ om individuella valet på gymnasiet, sommarlovsplaner eller nåt, och se hur det känns.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 879
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: miumiu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 270
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp