Bukefalos 28 år!

Någon som haft nytta av homeopati?

Sv: Någon som haft nytta av homeopati?

Puttar för även jag är intresserad. Vi verkar ha stött på patrull vad gäller vårt fångsto. Hon får fång hur fanken hennes matte än bär sig åt. Kanske finns någon annan väg att gå?
 
Sv: Någon som haft nytta av homeopati?

det beror ju på individen, men graphites hjälper många fånghästar.
 
Sv: Någon som haft nytta av homeopati?

Ett homeopatiskt medel är utspätt så till den milda grad att det är ren tur att en enda molekyl av det ingående "läkemedlet" finns i just de droppar du tar/ger din häst.

När man tillverkar homeopatmedel tar man en del verksam substans och blandar ut med nio delar vatten (eller en del v.s. och nio delar laktos) och skakar om på ett speciellt vis så blandningen "potentieras". Sedan tar man en del av denna blandning och nio delar vatten, skakar om...och så vidare. I en C30-blandning har "urtinkturen" spätts ut 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 gånger. (Från Singh & Ernst Salvekvick och kvacksalveri).

Inom homeopati gäller dessutom att ju större utspädning, desto starkare verkan.

Det blir billigare att använda destillerat vatten man ändå har hemma om man har ångstrykjärn. :devil:

Jo, jag vet att det finns massvis av anekdoter om hur homeopatpreparat hjälpt, men det finns inte en enda oomtvistad studie som visar det.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Motacilla
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
Svar
19
· Visningar
1 463
Hästvård Vi har kämpat i 1,5 år med vår häst där magsår ständigt återkommer. Han är röntgad rygg, bakben. Behandlad i SI lederna och bakknän...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: Ponylove
·
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp