Bukefalos 28 år!

Någon som handlat på tyg.se ?

Madick

Trådstartare
Letar efter sammetstyger i olika färger och sprang på tyg.se , en utländsk internetbutik med riktigt bra priser och stort utbud. Men vågar man köpa från en utländsk firma sådär? Är det något man behöver tänka på speciellt?
 
Sv: Någon som handlat på tyg.se ?

Stoff och stil har sammetstyger i 3-4 olika färger. Dessutom har de både bomulls och silkessammet. Bomullsammeten har riktigt bra pris... lite över 100:-/meter typ 130 eller nåt i den stilen.

/KT
 
Sv: Någon som handlat på tyg.se ?

Får jag lov och kidnappa tråden lite i typ samma ämne?

Finns det nån bra e-butik som säljer tyger, gärna lite udda i mönster och färger. Småmönstrigt.
Ska klä galgar och vill hitta ett bra tyg till det. Stor mönster är ju ingen idé då...
Lättare att kolla internet än att springa runt i massa affärer!
 
Sv: Någon som handlat på tyg.se ?

Stoff och stil har sammetstyger i 3-4 olika färger. Dessutom har de både bomulls och silkessammet. Bomullsammeten har riktigt bra pris... lite över 100:-/meter typ 130 eller nåt i den stilen.

/KT

Den här kostar drygt 31 kr/m... ganska stor skillnad i pris alltså.
 
Sv: Någon som handlat på tyg.se ?

Nu kollade jag, det verkar som deras billiga " spegel" sammet är vad som i Sverige kallas krossad velour.... dvs inte riktig sammet.

Den är ungefär lika billig per meter i svenska tygbutiker och så slipper man ju frakten.

Jysk har tex sån velour i 5 meters förpackningar och det brukar kosta ca 100-150:- för en förpackning och de har ca 5 olika färger.

/KT
 
Sv: Någon som handlat på tyg.se ?

Aha, tack så mycket! Då ska jag kika på Jysk.

Tänk vad Buke är bra!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: ptr
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 386
Senast: Acto
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 873
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp