Någon som har dragit/drar släp med en Audi Q3?

ThomasM

Trådstartare
Alltracken fyller tre år i maj och ska bytas. I och med att jag oftast åker själv i tjänsten så behövs/vill vi inte ha en stor bil. Dottern är lite större så barnvagnen är mindre osv.. ja ni förstår...

Audi Q3 verkar just kul, kommer som facelift. Lägre förbrukning (dekl 0,51l/mil). 2000kg dragvikt med BE.
Kombinationen TDI 150hk Quattro (Haldex) och 7växlade automaten S-tronic är det som är aktuell men alla erfarenheter om Q3 tas emot med största intresse!

Mvh Thomas

Jag har hört från min farsa som har jobbat på vw att dom har haft mycket problem med dom 7-växlade lådorna.

Ja, kolla gärna med honom om möjligt. I Q3, tror jag det är en med våtkoppling, troligen en DQ500 (har undersökt lite) samma som i Tiguan. VW hade väldiga problem med en annan 7-växlad med torrkoppling som satt i hästkrafts-svagare bensinare. Men har bara googlat så kolla gärna som sagt.
(Det är tjänstebil så behöver egentligen inte tänka på "kostnader/problem" men tid på verkstaden och hyrbil är ändå lite segt i längden, men ändå kul med omväxling, men vill ju inte att den bryter ihop när vi har släp m häst bakom...)

Någon mer som vet nåt om den "lilla köttbullen på hjul"?

Hade hem en Tiguan häromdagen men måste nog säga att jag tyckte bättre om Q3:an.

Mvh Thomas

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka